ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امنیت سایبری؛ دغدغه جدید نیروی فضایی آمریکا

| چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

نیروی فضایی آمریکا منابع خود را به سمت اطلاعات و امنیت سایبری سوق می دهد.
به گزارش سایبربان؛ نیروی فضایی ایالات متحده قصد دارد تا منابع خود را جهت افزایش اطلاعات و امنیت در حوزه سایبری به کار بگیرد تا بتواند در برابر حملات احتمالی رقبا بایستد.

فرمانده نیروی ترکیبی نیروی فضایی  آمریکا سرلشکر داگلاس شیس (Maj. Gen. Douglas Schiess) گفت: فرماندهی عملیات فضایی ایالات متحده متخصصان امنیت سایبری و اطلاعاتی را برای همکاری دوشادوش با اپراتورهای ماهواره ای مشخص کرده است تا این اپراتورها آمادگی بیشتری برای محافظت از سیستم های ایالات متحده در برابر تهدیدات الکترونیکی و فیزیکی داشته باشند.

شیس در 19 سپتامبر در کنفرانس هوا فضا و سایبر گفت که آنها در حال آماده شدن برای مبارزه هستند.

او معاون فرماندهی عملیات فضایی نیروی فضایی آمریکا است و همچنین بر بخش نیروهای ترکیبی فرماندهی فضایی ایالات متحده در پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ، کالیفرنیا نظارت دارد.

وی در ادامه گفت: فرماندهی عملیات فضایی، مستقر در نیروی فضایی پترسون در کلرادو، دارای چندین گردان از متخصصان سایبری است که از واحدهای نظامی که ماهواره‌های ارتباطی، نظارتی و ناوبری را اداره می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند. در سال آینده گردان های سایبری بیشتری نیز اضافه خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که همه واحدهای ماهواره ای از دفاع سایبری کافی برخوردار هستند.

نیروی فضایی از دستور فرانک کندال، فرمانده نیروی هوایی پیروی می کند تا سیستم های فضایی را در برابر حملات سایبری که رقبایی مانند چین در طول درگیری انجام می دهند، مقاوم کند.

کندال روز دوشنبه در کنفرانسی اظهار داشت: از اولین روزهای کارم گفته‌ام که اولویت‌ من چین است، چین است و باز هم چین است.

شیس گفته است که یکی از جدیدترین اقدامات، اختصاص یک گردان سایبری به طور انحصاری برای کار با اپراتورهای ماهواره‌های سامانه مادون قرمز مبتنی بر علوم فضایی (SBIRS) بود که هشدار های مهم اولیه را در مورد پرتاب موشک ارائه می‌دهد.

وی همچنین در ادامه گفت که آنها دقیقاً در همان ساختمان با اپراتورهای هشدار دهنده فضایی و موشکی، مستقر خواهند بود.

در پاسخ به نگرانی پنتاگون در مورد تسلیحات ضد ماهواره ای چین و روسیه، نیروی فضایی همچنان در حال افزودن یگان‌های اطلاعاتی به واحدهای عملیات ماهواره‌ای است تا اطمینان حاصل کند که اپراتورها اطلاعات دقیقی درباره تهدیدات احتمالی دریافت خواهند کرد.

داگلاس شیس خاطر نشان کرد: این امر منجر به کاهش مدت زمانی که اپراتورها برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارند، از روز به دقیقه خواهد شد. همانطور که امروز از فرمانده نیروی هوایی و دیگران شنیدید، رقبای همتای ما به مدرن سازی نیروهای خود ادامه می دهند. ما باید به این عملیات، با اطلاعات کافی ادامه دهیم تا بتوانیم سریعتر تصمیم بگیریم و از رقبای همتا پیشی بگیریم.

وی افزود اولویت در آینده مدرن کردن زیرساخت‌های آموزشی و آزمایشی نیروی فضایی است تا نگهبانان بتوانند مأموریت‌ها را در یک محیط جنگی تمرین کنند و بقای ماهواره‌ها با دقت بیشتری آزمایش شود.

شیس در انتها یاد آور شد: نیروی فضایی، یک فرماندهی آموزش فضایی جداگانه ای را در پایگاه پیترسون ایجاد کرده است تا تمرکز آن صرفا بر آموزش و آزمایش باشد. آنها قصد دارند یک مرکز ملی آموزش و آزمایش فضایی ایجاد کنند. ما در فرماندهی عملیات فضایی احتمالاً بزرگترین حامی هستیم و به آنها کمک خواهیم کرد تا این کار محقق شود.

  • ۰۱/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">