ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"امنیت" محور ششمین همایش ملی ICT

| چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

ششمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات دی‌ماه سالجاری با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و باحضور اساتید، مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

دکتر داود زارعیان عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام مطلب فوق گفت: موضوع اصلی همایش مذکور« فضای تبادل اطلاعات» است و به زودی محور مقالات آن نیز منتشر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شفاف‌سازی فضای تبادل محتوا در حوزه ICT و رفع نگرانی جامعه از مهم‌ترین ضرورت‌های برگزاری این همایش است، افزود: با توجه به رشد روزافزون فناوری و توسعه و گسترش تبادل اطلاعات و محتوای چند رسانه‌‌ای در شبکه‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارایه سرویس‌های نسل جدید توسط فراهم‌کنندگان شبکه‌های ارتباطی، ضابطه‌مند کردن استفاده از این خدمات ضروری است تا مسئولیت‌های استفاده‌کنندگان از خدمات و فراهم‌کنندگان شبکه و محتوا در قبال ارایه خدمات چند رسانه‌ای مشخص شود.

زارعیان با اشاره به نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اجرای صحیح مصوبه 96 کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص ضوابط ناظر بر میزبانی محتوا در شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات ادامه داد: ششمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مناسبی برای دست‌اندرکاران رگولاتوری، صاحب‌نظران دانشگاهی و تولیدکنندگان محتوا در فضای وب، جهت بررسی چالش‌های پیش‌روی فضای تبادل اطلاعات ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: لزوم استفاده و توسعه کاربرد تکنولوژی، مدیریت و سازماندهی فضای تبادل اطلاعات و تولید محتوای اسلامی، ملی و بومی از دیگر ضرورت‌های برگزاری این همایش است.

عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سوابق گذشته برگزاری این همایش گفت: در دوره‌های پیشین، موضوعات «مدیریت ارتباطات»، «دیتاسنتر»، «شبکه‌های نسل آینده»، «تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده» و «رگولاتوری» در این همایش بررسی شده است.

گفتنی است اطلاعات بیشتر در این مورد از طریق سایت www.cnict.ir اعلام خواهد شد.

  • ۹۰/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">