ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکان انتقال الکترونیکی پول با پست ‌مالی

| دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۸۹، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: سرویس پست ‌مالی بی‌نیاز از شبکه مالی جهانی است که امکان حواله حداکثر تا 5 هزار دلار از این طریق به مقصد اکثر کشورهای دنیا را میسر کرده است.

محمد حسن محبیان عراقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به راه‌اندازی سرویس پست‌مالی توسط این شرکت اظهار داشت: سرویس پست مالی شامل دو بخش داخلی و خارجی است؛ بخش داخلی در کشور راه‌اندازی می‌شود و جز سرویس‌های معرفی شده از سوی UPU ( اتحادیه جهانی پست) است و راه‌اندازی آن در داخل کشور نیز، ارتباطی با این سازمان ندارد.

محبیان خاطر نشان کرد: برای استفاده از این سرویس در زمینه بین‌الملل باید در UPU عضویت داشته باشیم و به عضویت باشگاه بین‌المللی پست مالی دربیاییم.

مدیرعامل شرکت پست ایران افزود: همچنین باید در ابتدا سرویس را در داخل کشور راه‌اندازی و نرم‌افزار آنها را در ایران نصب کنیم و سپس سرویس خود به خود و کشورهایی که عضو هستند 2 طرفه برقرار شود و از این طریق ارسال حوالجات خارجی از ایران به سایر کشورهای عضو و بالعکس امکان‌پذیر می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال در سفر اخیر خود به کشور اوکراین متوجه شدیم بیش از 1700 دانشجوی ایرانی در اوکراین وجود دارند که مشکل‌ حمل بار و انتقال پول دارند که با راه‌اندازی بخش بین‌الملل این سرویس می‌توان در کشورهای عضو UPU به صورت الکترونیکی پول حواله کرد و در کشور مقصد به گیرنده تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه اکثر کشورها عضو باشگاه بین‌المللی پست مالی هستند، تصریح کرد: محدودیتی از لحاظ تعداد برای عضویت کشورها در باشگاه بین‌المللی پست مالی وجود ندارد و تعداد اعضا می‌تواند تا 200 کشور افزایش یابد که همه کشورهای جهان را تحت پوشش قرار می گیرند، به همین دلیل این سرویس از گستردگی بسیاری برخوردار است.

مدیرعامل اپراتور اول پست یادآور شد: سرویس پست مالی شامل تحریم‌ها نمی‌شود و امکان استفاده از خدمات ارزی تا سقف پنج هزار دلار از طریق این سرویس وجود دارد که البته شامل خریدهای تجاری بزرگ نمی‌شود.

  • ۸۹/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">