ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات در «گابن» همراه با قطع اینترنت

| يكشنبه, ۵ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

انتخابات در کشور آفریقایی گابن همراه با قطعی گسترده اینترنت و مقررات رفت وآمد همراه بوده است.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ برای اولین بار در تاریخ گابن، انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای محلی به صورت همزمان برگزار شد اما با ادعاها در مورد دخالت‌های فراقانونی و تغییرات سیستم انتخاباتی ممکن است در مورد مشروعیت نتیجه و برانگیختن ناآرامی ها تردید ایجاد کند. تاخیر در زمان انتخابات هم علت دیگری برای تردید در نتایج انتخابات است.

علی بونگو، 64 ساله که در سال 2009 جانشین پدرش «عمر» شد، به دنبال یک دوره سوم در برابر 18 رقیب است که شش نفر از آنها در تلاش برای محدود کردن رقابت، از یک نامزد مشترک حمایت کردند. رای گیری قرار بود در ساعت 07:00 شنبه به وقت گرینویچ آغاز شود، اما حداقل پنج شعبه رای گیری در «لیبرویل» پایتخت، شاهد ساعت ها انتظار رای دهندگان برای باز شدن رای گیری بودند.

هنوز هیچ آماری از تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات و زمان پایان آن اعلام نشده است. هیچ ضرب الاجل مشخصی هم برای اعلام نتایج وجود ندارد، اما آلبرت اوندو اوسا، نامزد مشترک اپوزیسیون و ائتلاف او در روز شنبه مشروعیت نتیجه را زیر سوال بردند.

دولت گابن با استناد به تهدید اطلاعات نادرست آنلاین، اینترنت را تا اطلاع ثانوی قطع کرد و از روز یکشنبه «به منظور جلوگیری از هرگونه رفتار نادرست و حفظ امنیت کل مردم» منع رفت و آمد در شب را اعمال کرد.

  • ۰۲/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">