ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتظارات بی‌پاسخ مردم از وزیر ارتباطات

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۱ نظر

بیش از سه سال از عملکرد وزارت ارتباطات دولت یازدهم می گذرد و در این مدت، همچون روال عملکرد دولت ها و وزرای گذشته، آمار، اخبار و اطلاعات زیادی از اقدامات دستگاه ها به مردم اطلاع رسانی می شود.
فناوران – اما با گذشت بخش عمده دوره وزارت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد وی تا چه حد با خواسته ها و نیازهای مردم و مشترکان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور همسو و منطبق بوده است.
به عبارت دیگر این که بدانیم مردم و کاربران ICT در کشور چه نمره ای به عملکرد وزیر ارتباطات یا هر مسوول دیگری می دهند، همواره جالب توجه خواهد بود. اما اکنون بخشی از درخواست های روی زمین مانده مردم قابل احصا و بررسی است.
خبرگزاری ایسنا به همین منظور مروری بر گلایه ها، نظرات و خواسته های مردم در این خصوص داشته که این موارد به زبانی ساده و شیوا بیان شده است و باید دید آیا وزیر ارتباطات فرصت رفع این مشکلات را در زمان محدود باقی مانده خواهد داشت یا این مسایل به دولت بعد منتقل خواهد شد.
نکته قابل توجه آنکه برخی از انتظارات، قدیمی و به حق مردم، نه تنها فراسازمانی محسوب نمی شود بلکه کاملا در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بوده و از پیچیدگی های زیادی برخوردار نیست. در گزارش این خبرگزاری آمده است، مروری بر نوشته های مردم در صفحه منتسب به وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی گویای آن است که عدم دسترسی به خدمات مناسب اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی و مباحث مربوط به آنتن دهی از عمده ترین خواسته های مردم به شمار می روند.
وزیر ارتباطات طی سال های گذشته با ایجاد صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی در کنار شبکه های مختلف داخلی به فعالیت پرداخته و مردم از طریق صفحه او درخواست های خود را منتقل می کنند.

 

 گلایه شدید مردم از فروش حجمی اینترنت
مروری بر برخی نظرات مردم در این شبکه گویای آن است که بسیاری از مردم در ارتباط با اینترنت حجمی مشکلات متعدد داشته و خواهان حذف این شیوه ارایه اینترنت هستند. در برخی از مطالبی که روی صفحه وزیر نوشته شده،
 آمده است:
«آقای وزیر کی از دست اینترنت حجمی خلاص می شویم؟»، «شما را به خدا جلوی حجم فروشی را بگیرید دیگر از پس اش بر نمی آییم.»، «فروش اینترنت حجمی را متوقف کنید. آخر تا کی اوضاع می خواهد اینگونه باشد؟»، «فروختن حجم اینترنت یعنی دزدی در روز روشن، چیزی که در تمام دنیا منسوخ شده، اما چون جیب دولت و شبکه زیرساخت و ISP ها را پر می کند ملت باید تحمل کنند. آقای وزیر اگر وجدان کاری دارید اینترنت نامحدود با سرعت بالا و قیمت ارزان ارایه کنید و این حجم فروشی را تمام کنید»
«اینترنت کشور زمانی عادی و مناسب تلقی می شود که اولا بدون دغدغه تمام شدن حجم بشود به صورت آنلاین ویدئو تماشا کرد آنهم با اینترنت ثابت نه همراه، ثانیا محدودیت سایت هایی مانند یوتیوب و توییتر برداشته شود در حال حاضر بسیاری از محتوای آموزشی برای من یوتیوب است که متاسفانه محدودیت شدید حجم وجود دارد که البته برای آپارات هم بحث محدودیت فیلم صادق است.»


 پیامک های تبلیغاتی همچنان مزاحم مردم
بخشی از مردم نیز از عدم قطع پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده گلایه کرده و اعلام کرده اند که با وجود اجرای طرحی جدید همچنان پس از 24 ساعت ممکن است پیامک های تبلیغاتی آنها بار دیگر فعال شود. در این زمینه برخی کاربران روی صفحه وزیر ارتباطات نوشته اند: «800 را هم گرفتم باز پیامک تبلیغاتی از همراه اول می گیرم.»، «این کد را هم که می زنیم تنها 24 ساعت پیامک ها غیرفعال می شوند»، «جناب وزیر تو رو خدا جلوی این پیامک های تبلیغاتی را بگیرید من هر روشی را امتحان کردم در برخی اپراتورها تنها 24 ساعت غیرفعال می شود.»، «پدرمان در آمد از این تبلیغات».

 

 مشکلات مربوط به آنتن دهی
برخی از کاربران نیز از عدم دریافت خدمات مناسب از سوی اپراتورها گلایه داشته و مسائلی در این باره مطرح کردند. در برخی از این نوشته ها آمده است:
«جناب وزیر 24 ساعت است که صورت حساب پرداخت شده اما باز خدمات خط فعال نمی شود.»، «اینجا آبادان است، فقط در عید سرعت اینترنت را مثل 3G بالا بردند و پس از آن از 13 نوروز به بعد باز به حال اول برگشت حجم دزدی که دیگر به جای خود، 5000 تومان شارژ می کنی روز بعد تمام می شود برای همه کاربران هم وضعیت همین طور است.»
گلایه هایی نیز از مردم استان های مختلف در زمینه وضعیت اپراتورهای مختلف مطرح می شود.
«آقای دکتر لطفا مشکلات اینترنت نسل 3 را در تهران پیگیری کنید خجالت آور است که در پایتخت بسیاری از مناطق هنوز به سان سابق از اینترنت نسل 2 بهره می برند»
فرد دیگری نیز روی یکی از صفحات وزیر ارتباطات نوشته است:«یکسال است که مشکل آنتن دهی داریم و مشکل خود را از شهریورماه در سامانه 195 هم ثبت کرده ایم و اپراتور هیچ گونه پیگیری نکرده است.»
علاوه بر این مسائل کاربران در صفحات وزیر موضوعات مختلف دیگری نیز مطرح کرده اند که از جمله آنها می توان به فیلتر شدن کانال های خبری، عدم بهره گیری از تمام ظرفیت 4G، لزوم ارزان شدن شارژ اینترنت و حل مشکلات اینترنت نسل 3، باقی ماندن IP های ایرانی در تحریم، بحث فیلترینگ تلگرام و مسائل بی ربطی از جمله این موارد است. 

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام

حقیر مشتری یک شرکت اینترنتی هستم که خیلی هم معروفه/
در تاریه 4/2/95 اکانت 256 نامحدود گرفتم چهار روز مطلقا کار نکرد
ده بار زنگ زدم هر بار یک عذری تراشیدند / 256 باید سرهتش 32 باشه / از 8 الی ده بالاتر نمیرفت/ در تاریخ 8/2/95 ده گیگ حجمی
خریدم انهم بجاز ده گیگ / 8گیگ و 800 ام بی بهم دادند این یعنی خوردن هم از توبره هم از اخور/ متاسفم متاسفم برای وزیرش / وکیلش / مسئولش که **** ****** *****/ من باز نشسته از کجا بیارم با 800 تومن حقوق / وسیعلمو الذین ظلمو ای منقلبون ینقلبون

ان الله لا تخلف المیعاد
با تشکر عباس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">