ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار لغو همایش ایران کانکت۲۰۱۶ ازسوی وزیر ارتباطات و یا ملغی کردن شرط عدم ورود افراد در لیست تحریم شد و گفت: برگزاری چنین همایشی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن ظلمی است که سال ها به ناحق علیه ملت ما از سوی آمریکا و هم پیمانانش تحمیل شده است.
علاءالدین بروجردی در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایش ایران کانکت 2016 که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مجموعه تبلیغاتی برای برگزاری همایش ایران کانکت 2016 که در آن اجازه ورود به افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم ها قرار دارند داده نمی شود که این مطلب مورد انتقاد است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از شخصیت های برجسته کشورمان جزء لیست تحریم ها هستند و اجازه ورود به این همایش در تهران را ندارند، عنوان کرد: برگزاری چنین همایشی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن ظلمی است که سال ها به ناحق علیه ملت ما از سوی آمریکا و هم پیمانانش تحمیل می شود.

وی افزود: به ویژه آن که یک طرف این همایش انگلیس است و سیاست های خصمانه این کشور علیه ملت ما در کلیه سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار روشن و واضح است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ضروری است قبل از اینکه مجلس ناگزیر به واکنش های لازم برای جلوگیری از برگزاری چنین همایشی در تهران شود، وزیر ارتباطات این اجلاس را لغو کند.

 

برگزاری همایش "ایران کانکت ۲۰۱۶" فاجعه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از برگزاری همایشی در تهران که مانع حضور مسئولان ایرانی حاضر در لیست تحریم‌های اروپایی می‌شود، گفت: برگزاری همایشی در تهران با حضور وزیر ارتباطات و منع ورود مسئولان ایرانی تحریم‌شده ازسوی اروپا فاجعه‌آمیز است.
سیدحسین نقوی حسینی نیز در گفت و گو با خانه ملت در واکنش به قرار ممنوعیت ورود مسئولان ایرانی که در لیست تحریم‌ها هستند به همایشی که شهریور ماه در تهران با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما توافق برجام را انجام دادیم که تحریم ها لغو شود و حداقل انتظار این است که محدودیت های تحریمی برداشته شود اما به طور ناگهانی شنیده می شود که قرار است در تهران همایشی برگزار شود که در آن همایش تحریم ها به رسمیت شناخته می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر این همایش در انگلستان و فرانسه برگزار و اعلام می شد کسانی که در لیست تحریم ها هستند نمی توانند شرکت کنند گله مندی نمی کردیم البته جای گله داشت چون وقتی توافق برجام صورت گرفته باید زیرساخت های تحریم برداشته شود.

وی افزود: اینکه در پایتخت جمهوری اسلامی ایران همایشی با مجوز وزیر ارتباطات کشورمان برگزار می شود و خود ایشان هم سخنران مراسم است و در همان همایش ایرانی ها و کسانی که در لیست تحریم اتحادیه اروپا هستند اجازه حضور ندارند، فاجعه آمیز است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه یا دولت توجه ندارد یا در زیرمجموعه این تصمیم ها گرفته می شود که یا آگاهانه است و یا از روی غفلت که البته نسبت به خیلی مسائل در دولت غفلت می شود علیرغم این هیچ همایشی نباید با اهانت به هیچ ایرانی برگزار شود مخصوصا اینکه افرادی که در لیست تحریم قرار دارند از کسانی هستند که به نظام ما خدمت کرده اند.

 

وزیر ارتباطات پاسخگو باشد

در همین رابطه محمدجواد ابطحی نماینده مردم در مجلس هم گفت: مفاد همایش "ایران کانکت ۲۰۱۶" و ممانعت متولیان این مراسم از حضور برخی افراد در لیست تحریم، نمونه وادادگی سیاسی از سوی برخی از مسئولان است.
وی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به برگزاری همایشی "ایران کانکت 2016" در هفته های آینده در تهران و اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان این همایش بر خلاف عزت و مصلحت ملی، گفت: مسئولان این همایش برای حضور افراد، شروط و موضوعات را تعیین کرده اند که یکی از مسائل آن این است که افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و انگلستان در لیست تحریم ها قرار دارند، حق حضور در این همایش را ندارند، که قطعا این مسئله یک توهین بزرگ به کشورمان است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از ابزارها کشورهای استعماری برای فشار و استعمار دیگر کشورها، موضوع ارتباطات است و سیاست مداران غربی همواره بر این موضوع تأکید کرده اند که باید شاهرگ ارتباطی و اطلاعاتی دنیا را در دست بگیریم و انگلستان در این مسیر پیشگام و پیش رو بوده است و آن ها به دنبال آن هستند که بدون بروز جنگ و درگیری نظامی، دیگر کشورها را تسخیر کنند.

ابطحی تصریح کرد: ایران تجربه تلخی از اقدامات و سیاست های انگلستان در 150 سال اخیر داشته و امروز مسئولان کشورمان باید با دقت بیشتری، روابط خود با انگلستان را تنظیم کنند، البته از چند سال اخیر و با سفر جک استراو، انگلستان فرایند نفود فرهنگی خود بر ملت ایران را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مفاد همایش "ایران کانکت 2016" و ممانعت متولیان این مراسم از حضور برخی افراد در لیست تحریم، نمونه وادادگی سیاسی از سوی برخی از مسئولان است، افزود: به طور حتم ما باید بر اساس اصول قانون اساسی، فرمایشات امام خمینی(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم، اما امروز کاملا امور حاکمیتی را داریم در اختیار دشمنان قرار می دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر من تمام مسئولان، علما و فرهیختگان باید نسبت به برگزاری همایشی مانند  "ایران کانکت 2016" واکنش نشان دهند و وزیر ارتباطات نیز باید پاسخگوی موافقت برای برگزاری چنین همایشی باشد.

در روزهای آینده قرار است همایشی در تهران با حضور وزیر ارتباطات برگزار شود که دولت انگلیس در آن نقش محوری را ایفا و برای آن شرط و شروط تعیین کرده است.

به گزارش برخی از رسانه ها همایش مذکور، "ایران کانکت 2016" نام دارد و در روزهای 16 و 17 شهریور ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد شد.  نگاهی به اسامی برگزار کنندگان، سخنرانان و شرایط شرکت در این همایش نتایج عجیبی به دنبال دارد.

در شرایط شرکت در این همایش ذکر شده است که شرکت برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته اند به هیچ وجه مجاز نیست.

 

وزارت ارتباطات و حاشیه‌های نمایشگاه ایران کانکت 2016

در روزهای آینده قرار است همایشی در تهران با حضور وزیر ارتباطات برگزار شود که دولت انگلیس در آن نقش محوری را ایفا و برای آن شرط و شروط تعیین کرده است.
همایش مذکور، "ایران کانکت 2016" نام دارد و در روزهای 16 و 17 شهریور ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد شد.  نگاهی به اسامی برگزار کنندگان، سخنرانان و شرایط شرکت در این همایش نتایج عجیبی به دنبال دارد.
میزبانی مشترک این همایش را شرکت  Capacity Media، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت بر عهده دارند و نام نیکولاس هاپتون، کاردار انگلستان در ایران در کنار اسامی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به عنوان سخنرانان همایش ذکر شده است.
نکته اول درباره این همایش آن است که با وجود سابقه شرارت و دشمنی های دولت انگلیس علیه ایران و مشکلات به وجود آمده در مسیر روابط دو کشور در سال های گذشته، معلوم نیست چرا برگزاری مهم ترین رویداد در حوزه استراتژیکی چون فناوری اطلاعات با محوریت انگلستان در تهران برنامه ریزی شده است؟
نکته دوم در خصوص شرایط شرکت در این همایش است. دبیرخانه این همایش یک شرکت انگلیسی است که مقرر کرده برای شرکت هر نفر 1200 پوند معادل 6 میلیون تومان پرداخت شود. هزینه کردن شرکتهای داخلی در این سطح و واریز این مبلغ به جیب بیگانگان با چه منطقی توجیه پذیر است؟
عمق فاجعه اینجاست که در شرایط شرکت در این همایش ذکر شده است که شرکت برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته اند به هیچ وجه مجاز نیست!
این بدان معناست که شخصیت هایی مانند سردار جعفری، فرمانده سپاه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار وحیدی و سردار دهقان، وزرای سابق و فعلی دفاع و ... حق شرکت در این همایش را ندارند.

بنا بر گزارش صراط، هنوز معلوم نیست دولت روحانی چه پاسخی برای این شبهات دارد و اعطای این امتیاز و فرصت بزرگ به دولت متخاصم انگلیس را چگونه توجیه خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">