ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر دومین جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی چندی پیش از تشکیل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ایران خبر داد، اما این نوع مصوبات و این نوع برخوردها با مسایل کلان جامعه به رشد و توسعه فرهنگ و دانش ملی کمکی نخواهد کرد.
"محسن میرابراهیمی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

تشکیل این بنیاد، به معنای ایجاد رقیب برای بخش خصوصی یعنی مهمترین فعالان حوزه محتوای دیجیتالی است، به همین دلیل دیگر این کار مانع از فعالیت بخش خصوصی خواهد شد.
وی یادآور شد: به همین دلیل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای می‌تواند چالش برای این حوزه ایجاد کند و دیگر کسی به فعالیت در این حوزه نپردازد.
وی بیان داشت: تصمیم برای تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه حلی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و بکارگیری ابزارهای نوین نبوده و اثر گذار نیست بلکه یک راه حل انحرافی و یک عامل بازدارنده (به دلیل رقیب بودن با بخش خصوصی) برای رشد و توسعه صنعت فناوری بازی‌های رایانه‌ای است.
به گفته وی، به نظر می‌رسد پیرو گفته‌های مقام معظم رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و بکارگیری ابزارهای نوین مانند چندرسانه‌ای و بازیهای رایانه‌ای اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات این چنینی کمکی به معضلات جامعه نمی‌کند افزود: این اقدامات محدودکننده نیز خواهد بود.
دبیر دومین جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با بکارگیری پتانسیل ها، توانمندی ها، امکانات ملی کشور و توسعه فرهنگ کشور، موثر باشد.
میرابراهیمی تصریح کرد: انتظار می‌رود شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیماتی را اتخاذ کند که راهکار رشد و توسعه فعالیت‌های صنعت نرم‌افزاری به ویژه چند رسانه‌ای‌ها از جمله بازی‌های رایانه‌ای باشد.
وی ادامه داد: افرادی که در تولید محتوای دیجیتالی فعال بوده‌اند راهکارها و پیشنهادات بسیاری در این خصوص دارند که کافی است مسوولان از آنان بهره جویند.
این کارشناس حوزه نرم‌افزار تصریح کرد: تصویب قوانین حق مالکیت معنوی، اصلاح قوانین بانکی برای شرکت‌های نرم افزاری، اصلاح قوانین بانکی برای شرکت‌های نزم‌افزاری، اصلاح قوانین مالیاتی از جمله اقدامات موثر در زمینه تولید و توسعه محتوای دیجیتالی است.
به گفته وی، تعیین قوانین حمایت برای صنف‌های بهره گیرنده چون کافی نت‌ها و گیم‌نت‌ها، اجرا و اصلاح قوانین جوایز صادراتی برای شرکت‌های نرم افزاری، تدوین برنامه و راهبرد کشور در زمینه فناوری‌های دیجیتالی به ویژه صنعت نرم افزار می‌تواند راهگشای توسعه، سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در خصوص تولید محتوای الکترونیکی باشد.
چندی پیش محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ایران با هدف ساماندهی این بازیها در کشور خبر داد.
وی افزوده بود: تدوین سیاست‌های لازم تشویقی، حمایتی برای تولید و گسترش بازیهای رایانه‌ای متناسب با ارزشهای دینی از جمله اهداف مهم تشکیل این بنیاد است.
وی تصریح کرده بود: ‪ ۹۵‬درصد از بازیهای رایانه‌ای کشور وارداتی است و دارای آثار فرهنگی منفی است.

  • ۸۵/۰۳/۰۷

نظرات  (۲)

  • یک نرم افزاری
  • اینها واقعیت است.بادمجون دور قاب چینهای دولتی یه دفعه صدتا شرکت و موسسه و انجمن می زنند و هیچ کاری هم نمی کنند.دم این آقا گرم.خبر نداره که سازمان تربیت بدنی هم در اقدامی{...} گفته این ماییم که بایستی مجوز بدیم؟
  • ورشکسته نرم افزار
  • دمت گرم.نفس حقتو صفا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">