ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقام فناورانه چین از آمریکا

| سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

چینی ها که از دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی در کانادا با تحریک امریکا بسیار عصبانی هستند با تحریم خرید و استفاده از کالاهای تولیدی اپل درصدد انتقام گیری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوارتز، به دنبال دستگیری منگ وانژو در کانادا به درخواست آمریکا و به جرم تلاش های وی برای دور زدن تحریم های ایران، برخی شرکت های چینی از کارکنان خود خواسته اند به جای تولیدات اپل از محصولات هواوی استفاده کنند.

این شرکت ها حتی برای ترغیب کارکنان خود به خداحافظی با تولیدات اپل و به خصوص آیفون به آنها پول هم می دهند. نکته قابل تامل این است که هواوی علیرغم تمامی فشارها و تحریکات آمریکا و برخی متحدان اروپایی و آسیایی آن در سال ۲۰۱۸ موفق به فروش بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی شده است.

یک شرکت چینی حتی مبارزه با امریکا را یک مرحله به پیش برده و با صدور اطلاعیه ای با عنوان مقاومت در برابر اپل و حمایت از هواوی به آن دسته از کارکنان خود که محصولات اپل را خریداری می کنند هشدار داده که با این کار شانس تعریف و دریافت برخی مزایای مالی را از دست خواهند داد.

در مقابل تا ۵۰ درصد از هزینه خرید گوشی های تولیدی هواوی به مدیران شرکت پرداخت خواهد شد. این رقم در مورد کارمندان ۲۰ درصد است. افرادی که تصمیم بگیرند به جای آیفون از تولیدات هواوی استفاده کنند تا ۲۵ درصد مبلغ گوشی خریداری شده را دریافت می کنند. نام این شرکت افشا نشده است.

به دنبال دستگیری مدیر ارشد امور مالی هواوی که دختر بنیانگذار این شرکت است، احساسات ملی گرایانه در چین بر علیه امریکایی ها به شدت تقویت شده و مردم این کشور از قلدری و رفتارهای بی منطق کاخ سفید بر علیه خود به خشم آمده اند. 

  • ۹۷/۱۰/۰۴

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">