ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انهدام باند اراذل دستفروش در پاساژ علاءالدین

| چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری دست‌فروشانی خبر داد که به نزاع دسته جمعی در مقابل پاساژ علاءالدین و درگیری با خریداران گوشی تلفن همراه اقدام کرده بودند.

سرهنگ سعید راستی در جمع خبرنگاران در پلیس امنیت تهران گفت: چندی پیش اخبار و گزارش‌های متعددی به پلیس واصل شده که در آن از درگیری دستفروشان با شهروندان و خریداران تلفن‌های همراه خبر داده شده بود که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این افراد اقدام به ایجاد مزاحمت برای کسبه، شهروندان و مشتریان کرده بودند، گفت: متهمان که در قالب دستفروش و فروش موبایل فعالیت می‌کردند، اقدام به فروش موبایل‌های مسروقه، قاچاق و بدلی با قیمت‌های بالا به شهروندان کرده بودند و زمانی که مشتریان حاضر به خرید این تلفن‌های همراه نمی‌شدند با چوب و چماق به آنان حمله کرده و با ترتیب دادن نزاع جمعی، فضا را برایشان ناامن می‌کردند.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام مجرمانه این افراد سبب خسارات به واحدهای صنفی و ایجاد ناامنی در منطقه شده بود، ادامه داد: با هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی تهران بزرگ، ماموران پلیس امنیت اقدامات اطلاعاتی خود برای دستگیری این افراد را در دستور کار قرار داد و 18 نفر از متهمان را که در قالب یک باند فعالیت می‌کردند در نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های اطراف دستگیر کردند.

راستی با بیان اینکه از مخفیگاه این افراد مقادیر قابل توجهی گوشی تلفن همراه قاچاق و مسروقه کشف و ضبط شد، گفت: بیش از 100 دستگاه گوشی تلفن همراه از متهمان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه تعدادی از شاکیان این افراد شناسایی شده‌اند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم که اگر در محدوده پاساژ علاءالدین توسط همین افراد یا با همین سبک و شیوه مورد درگیری و کلاهبرداری قرار گرفتند، حتما به پلیس امنیت مراجعه به و شکایت خود را ثبت کنند.

راستی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد سابقه کیفری این افراد گفت: تعدادی از این دستگیرشدگان نیز سابقه دستگیری داشتند. ضمن اینکه این افراد بین 25 تا 35 سال سن داشته و در اقدام هماهنگ با یکدیگر در اطراف پاساژ علاءالدین با یکدیگر فعالیت می‌کردند. تمام دستگیر شدگان مرد بوده و در حال حاضر پرونده دستگیر شدگان به ناحیه 33 ارجاع شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">