ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران، از انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی به ارزش 8 میلیارد و 200 میلیون ریال در استان خبر داد.

سردار "مسعود جعفری نسب "با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفند برنده شدن وی در طرح هزاران لبخند همراه اول مبلغ 54 میلیون تومان از حساب بانکی وی بصورت غیر مجاز برداشت کرده اند، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات علمی موفق شدند، زنی به نام "پ – ب " اهل و ساکن شهریار استان تهران را شناسائی و با هماهنگی مراجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه این فرد را دستگیر کردند.

سردار جعفری نسب خاطر نشان کرد: از آنجائیکه متهمه در تحقیقات و بازجوئی های فنی پلیس به کلاهبرداری های اینترنتی با همدستی سه نفر دیگر به نام های "سلمان – ح "،"مرتضی – الف " و"یوسفعلی – ر " اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی اظهار داشت:ماموران در ادامه تحقیقات با شناسائی مخفیگاه متهمان در برخی از استانهای کشور در چند مرحله عملیات تعقیب ومراقب سرکردگان اصلی این باند که 20 نفر بودند، را شناسائی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کلاهبرداری این افراد افزود:متهمان به کلاهبرداری با ارسال پیامک های جعلی تحت عنوان های برنده شدن شما در طرح هزاران لبخند همراه اول، ‌روز پدر و... " اقدام به اخذ شماره حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شهروندان کرده و از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می کردند.

جعفری نسب افزود:متهمان تاکنون به 89 فقره کلاهبرداری به مبلغ 8 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با شیوه های ارسال پیامک های جعلی و کلاهبرداری از مردم در استان های تهران، اردبیل، گلستان، البرز وسایر استان های کشور اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد. فرمانده انتظامی مازندران از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد.

سردار جعفری نسب با هشدار به شهروندان از آنان خواست،برای جلوگیری از سوء استفاده عوامل سودجو و افراد شیاد از واگذاری اطلاعات شخصی و شناسنامه ای، رمز کارت عابر بانک و سایر اطلاعات حساب های بانکی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

  • ۹۲/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">