ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگلیس تیک تاک را جریمه کرد

| چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۷:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

رگولاتور حفاظت از داده های انگلستان روز سه شنبه نرم افزار تیک تاک (TikTok) را به دلیل سوء استفاده از داده های کودکان، به مبلغ 12.7 میلیون پوند (معادل 15.8 میلیون دلار) جریمه کرده است.
به گزارش  سایبربان، این جریمه به دنبال تحقیقاتی است که نشان می دهد نگرانی هایی در داخل با کارمندان ارشد تیک تاک مطرح شده است، اما به اندازه کافی به آن پاسخ داده نشده است.
در اعلامیه اولیه قصد جریمه تیک تاک، این جریمه 27 میلیون پوند (33 میلیون دلار) تعیین شده بود، اگرچه این مجازات در نهایت با در نظر گرفتن نمایندگی های تیک تاک، کاهش یافت.
دفتر کمیسر اطلاعات (ICO) دریافت که تیک تاک اطلاعات شخصی بیش از یک میلیون کودک زیر 13 سال را بدون رضایت والدین آنها جمع‌آوری کرده است، که این موضوع در واقع نقض قانون حفاظت از داده‌ها است.
دفتر کمیسر اطلاعات می گوید که با وجود قوانین خود تیک تاک که به کودکان اجازه ایجاد حساب کاربری را نمی دهد، تا 1.4 میلیون کودک در انگلستان در سال 2020 از این پلتفرم استفاده کرده اند.
دفتر کمیسر اطلاعات همچنین در ادامه می افزاید که تیک تاک نتوانسته است که رضایت والدین را دریافت کند؛ حتی اگر می‌بایست می‌دانسته است که زیر ۱۳ سال از پلتفرم آن استفاده می‌کند و همچنین در انجام بررسی‌های کافی برای شناسایی و حذف کودکان زیر سن قانونی از پلتفرم خود شکست خورده است.
سخنگوی تیک تاک می گوید: تیک تاک یک پلتفرم برای کاربران 13 سال و بالاتر است. ما سرمایه گذاری زیادی برای کمک به دور نگه داشتن افراد زیر 13 سال از پلتفرم می کنیم و 40 هزار فرد در تیم ایمنی قوی ما شبانه روز کار می کنند تا به ایمن نگه داشتن پلت فرم برای جامعه ما کمک کنند.
اگرچه ما با تصمیم دفتر کمیسر اطلاعات که مربوط به ماه می 2018 تا ژوئیه 2020 است مخالفیم، اما خوشحالیم که جریمه اعلام شده امروز به کمتر از نصف مبلغ پیشنهادی در سال گذشته کاهش یافته است. ما به بررسی این تصمیم ادامه خواهیم داد و در حال بررسی مراحل بعدی هستیم.

جان ادواردز، کمیسر اطلاعات انگلیس می گوید: قوانینی وجود دارد تا مطمئن شویم که امنیت فرزندان ما در دنیای دیجیتال به همان اندازه که در دنیای فیزیکی امن هستند، در حال تامین شدن می باشد. تیک تاک از این قوانین تبعیت نکرده است.

او هشدار می دهد که در نتیجه نقض قوانین حفاظت از داده توسط تیک تاک، ممکن است از داده‌های کودکان برای ردیابی و نمایه کردن آن‌ها استفاده شده باشد که به طور بالقوه محتوای مضر و نامناسب را در اسکرول بعدی ارائه خواهد کرد.
ادواردز می گوید که شرکت باید بهتر می دانست و باید بهتر عمل می کرد.
ادواردز همچنین می گوید: جریمه 12.7 میلیون پوندی ما نشان دهنده تأثیر جدی شکست آنها است. آنها به اندازه کافی برای بررسی اینکه چه کسی از پلتفرم آنها استفاده می کند یا اقدامات کافی برای حذف کودکان خردسالی که از نرم افزار آنها استفاده می کردند، انجام نداده اند.

فرانسه در ماه ژانویه تیک تاک را 5 میلیون یورو (حدود 5.4 میلیون دلار) جریمه کرده بود؛ زیرا کار را برای کاربران جهت انصراف از ردیابی در وب‌سایت خود،  دشوار کرده بود.

  • ۰۲/۰۱/۱۶

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">