ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگلیس میزبان نخستین اجلاس جهانی هوش مصنوعی

| دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

انگلیس نخستین میزبان اجلاس جهانی هوش مصنوعی در پاییز 2023 خواهد بود.
به گزارش سایبربان، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد در حالیکه جهان با چالش ها و فرصت های ناشی از پیشرفت سریع هوش مصنوعی دست و پنجه نرم میکند، بریتانیا میزبان اولین اجلاس بزرگ جهانی درباره ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود.

هوش مصنوعی به بهبود زندگی ما کمک میکند و توسعه هوش مصنوعی به سرعت انجام میشود و این سرعت نیازمند نظارت میباشد. به همین دلیل است که انگلیس اولین اجلاس بزرگ جهانی درباره ایمنی هوش مصنوعی را برگزار خواهد کرد.

هفته های گذشته ،ده ها کارشناس برجسته در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای به خطر انداختن نسل بشریت به روش های مشابه پاندمیک یا سلاح های هسته ای هشدار دادند.

این نشست که پاییز امسال به میزبانی انگلیس برگزار خواهد شد، خطرات هوش مصنوعی از جمله سیستم های مرزی را مورد بررسی قرار خواهد داد و درباره چگونگی کاهش آنها از طریق اقدامات هماهنگ بین المللی بحث خواهد کرد. همچنین بستری را برای کشورها فراهم خواهد کرد تا روی توسعه بیشتر یک رویکرد مشترک برای کاهش این خطرات با یکدیگر همکاری کنند.

در هفته های اخیر نخست وزیر انگلیس این موضوع را با تعدادی از تجار و رهبران جهان در میان گذاشته است. این رهبران شامل همه اعضای جی ۷ می شود که ماه گذشته در اجلاس هیروشیما شرکت کرده بودند.

در ماه ژوئیه نیز وزیر امور خارجه انگلیس،اولین جلسه توجیهی شورای امنیت سازمان ملل درباره فرصت ها و خطرات هوش مصنوعی برای صلح و امنیت بین المللی را برگزار خواهد کرد.

انگلیس موقعیت خوبی برای برگزاری مذاکرات در مورد آینده هوش مصنوعی دارد. زیرا این کشور در زمینه هوش مصنوعی در جایگاه سوم جهان پس از آمریکا و چین قرار دارد.
 بخش هوش مصنوعی انگلیس در حال حاضر ۳.۷ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور کمک میکند و ۵۰ هزار نفر را در سراسر کشور مشغول بکار نموده است.انگلیس یکی از اولین کشورهایی است که طرحی برای توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی ارائه کرد که با سرعت پیشرفت این فناوری سازگار خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس طی مصاحبه ای گفت:هوش مصنوعی پتانسیل فوق العاده ای برای تغییر بهتر زندگی ما دارد. اما باید مطمئن شویم که به گونه ای توسعه یافته و مورد استفاده قرار میگیرد که ایمن و بی خطر باشد.هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند این کار را انجام دهد. این یک تلاش جهانی خواهد بود.

  • ۰۲/۰۳/۲۲

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">