ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اولویت های کارگروه بازیهای الکترونیکی اعلام شد

| دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۵، ۰۷:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

در چارچوب طرح تسما(تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی)، شورای عالی اطلاع رسانی درصدد است برای بازی‌ها و سرگرمی‌های الکترونیکی سیاست‌گذاری‌کرده و میان نهادهای مختلف فعال در این حوزه، هماهنگی ایجاد کند.

به گزارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع رسانی، احسان حیدری، مسوول کارگروه بازیهای الکترونیکی شورای عالی اطلاع رسانی، با اشاره به ضرورت تشکیل این کارگروه بیان داشت: در جوامع امروز بازی الکترونیکی با تاثیرگذاری فراوان فرهنگی و آموزشی تبدیل به رسانه ای مهم و پر مخاطب شده و صنعت بازیهای الکترونیکی در جهان به شدت در حال توسعه است. در ایران نیز فضای فعال و پتانسیل زیادی در این زمینه وجود دارد اما در شرایط فعلی، این حوزه در کشورمان دچار آشفتگی است و از پتانسیل های موجود بخوبی استفاده نمی شود.

وی تصریح کرد: شورای عالی اطلاع‌رسانی قصد ندارد تصدی‌گری در این زمینه داشته باشد، بلکه می‌خواهد سیاست‌گذاری و راهبری را بر عهده بگیرد و بستر لازم را برای فعالیت‌های این حوزه ایجادکند.

وی محورهای کلی فعالیت کارگروه را در سه محور شامل حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز کشور در این زمینه، کمک به شکل گیری مناسب جریان بازی سازی در کشور و بهبود وضعیت کاربرد ونهایتا استفاده از بازی‌ها دانست وگفت: نخستین محور تاسیس این کار گروه بر حمایت از پژوهش‌های بنیادی ،توسعه‌ای و کاربردی با هدف پشتیبانی از سیاست‌گذاری و راهبری ملی در حوزه بازی‌های الکترونیکی متمرکز شده است.

از جمله اقدامات محور دوم فعالیت این کار گروه می‌توان به حمایت از محتواسازی الکترونیکی در حوزه بازی و سرگرمی در چارچوب سیاست‌های تدوین‌شده توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

حیدری با اشاره به محور سوم گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه برای ایجاد شناخت صحیح نسبت به بازی‌های الکترونیکی و حاکمیت الگوی استفاده صحیح از بازی‌های الکترونیکی و همچنین تدوین نظام رده‌بندی بازی‌های الکترونیکی برای گروه های سنی مختلف براساس آموزه‌های ملی و ارزش‌های دینی از جمله اقدامات کار گروه بازی‌های الکترونیکی است.

وی در خصوص اولویت های کاری این کارگروه بیان داشت: در ضمن ترسیم نقشه فعالیتهای سابق و فعلی کشور در این حوزه و ساماندهی وضعیت کنونی استفاده از بازی‌های الکترونیکی اولویت‌کاری این کارگروه است.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از نظرات صاحبنظران و فعالان کشور در این‌زمینه گفت : نظر اکثر صاحبنظران فرهنگی و تربیتی کشور اینست‌که باید الگوی استفاده از بازیهای الکترونیکی درکشور بهبود یابد و این‌موضوع نیاز به فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله فرهنگ سازی وارائه نظام رده‌بندی بازی‌ها برای گروه های سنی مختلف دارد. به دنبال این موضوع باید سالم سازی بازار و رعایت حقوق مالکیت معنوی پیگیری شود تا زمینه مساعد و سود آوری برای فعالیت نظام‌مند شرکتهای تولید کننده بوجود آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه بازی‌های الکترونیکی نیازمند اقدامات هوشمندانه‌ای است و پژوهش در این زمینه و شناخت دائمی روند توسعه بازیهای الکترونیکی در دنیا یکی از الزامات این کارگروه است و آنچه کشور ما را در این مسیر مزیت می‌بخشد، سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی ما و نیروی انسانی خلاق کشور ماست و به‌این دلایل‌، ما چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی صنعت‌بازی‌های الکترونیکی ایرانی می‌بینیم.

  • ۸۵/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">