ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - زیر گروه همگن اتوماسیون اداری در کمیته نرم افزار انجمن شرکتهای انفورماتیک متشکل از نمایندگان شرکتهای مطرح در امر اتوماسیون اداری پروتکل تبادل الکترونیکی مکاتبات را تهیه کرد.
بر اساس این پروتکل، علی‌رغم موانع موجود نظیر روش‌های مختلف کد گذاری یا ساختارهای کاملا متفاوت بانکهای اطلاعاتی مربوط به سیستم های مکاتبات اداری، متن مکاتبه به همراه کلیه پیوستها و اطلاعات ثبتی آن در قالب یک فایل با فرمت XML قرار گرفته و از طریق بستر پیام دولت یا پست الکترونیک Email)) ارسال می گردد.
در مقابل نیز سیستم مکاتبات اداری مقابل این اطلاعات را شناسایی کرده و متناسب با قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار خود، به صورت مکانیزه پردازش‌های لازم را بر مکاتبه دریافت شده انجام دهد، آن را ثبت نموده و رسید دریافت مکاتبه در قالب یک فایل اطلاعاتی با ساختار مشخص ودر قالب XML بازمی گرداند. ECE که با در نظر گرفتن استانداردهای موجود مهندسی نرم افزار ایجاد شده است، در عین استقلال از سیستم های مکاتبات اداری و بستر تبادل، امکانات و توانایی هایی چون استفاده در محیطهای پیاده سازی مختلف با فن آوری های غیر همگون و بهینه شدن با کمترین نیاز به تغییرات را داراست.
پروتکل در دو الگو با قالبهای " ارسال" و "رسید" مشخص شده است و هر یک از الگوها شامل دو بخش "اجزا" و "تعاریف" هستند. بخش اجزا، کلیه عناصرموجود در پروتکل را با در نظر گرفتن صفاتی که برای آنها مشخص شده است معرفی می نماید . این عناصر به تفکیک اطلاعات کلی، اطلاعات نامه، متون و پیوستها تعریف شده اند و در بخش دوم، متغیر ها و قالبهای از پیش تعریف شده ای برای عناصر مشخص گردیده اند.

زیر گروه همگن اتوماسیون اداری در تهیه این پروتکل تلاش کرده است تا در عین مشخص نمودن ساختارها و قالبهای اطلاعاتی لازم در یک مکاتبه، از طریق این پروتکل هیچ گونه محدودیتی را به تولید کنندگان نرم افزارهای اتوماسیون اداری یا به سیستم های مکاتبات اداری تحمیل ننماید. به عبارت دیگر، این پروتکل قالب مکاتبه را در فضای بین دو سیستم مکاتباتی مشخص می نماید و چنان از بستر تبادل و بستر پیاده سازی نرم افزارها مستقل است که هم اکنون استفاده از آن در میان چندین سازمان و ارگان بزرگ کشوری با سیستم های مکاتبات مختلف به صورت عملیاتی به مرحله اجرا در آمده است
استفاده از این پروتکل مستلزم رعایت اصولی چون CodePage ، قالب برخی عناصر هم ساختار و استانداردهای خاصی می باشد که در مستنداتی که توسط این زیر گروه تهیه شده است تشریح گردیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروتکل می توانید به سایت زیر گروه همگن اتوماسیون اداری www.tem.ir مراجعه نمایید.

در میان نظامهای مکانیزه ، سیستم های مکاتبات اداری بخش قابل توجهی از سیستم های نرم افزاری موجود در بازار هستند که به صورت فراگیر در سازمانهای دولتی و خصوصی، راه اندازی شده یا در شرف استقرار می باشند. هر روز به تعداد کاربران این سیستم ها اضافه شده و سازمانها به سرعت سیستم های سنتی و دستی خود را با سیستم های جدید و مکانیزه جایگزین می کنند. بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، انتظار مکاتبات بدون کاغذ را برای ایجاد سهولت در کار کاربران و نیز سرعت بخشیدن به انجام امور اداری به وجود آورده است.
اگرچه ارسال تصویر مکاتبه توسط دورنگار در سیستم های مکاتباتی کاملا پذیرفته شده است ولی کاستی هایی چون عدم امکان پیوستهای غیر تصویری یا تکرار شدن عمل ثبت اطلاعات توسط کاربران در مقصد را دارد.

  • ۸۴/۰۷/۰۴

نظرات  (۴)

با سلام لطفا در صورت امکان مطالب یا مستنداتی بیشتری در مورد پروتکل ECE برای من ارسال نمایید .. با تشکر فراوان
سلام اگر ممکن است کتابی در زمینه استانداد ece به من معرفی کنید و مستندات بیشتری در این زمینه در اختیار من قرار دهید
  • رضا علیزاده
  • باسلام و خسته نباشید لطفا نحوه ثبت و خواندن متن نامه و کلیه عکسهای پیوست نامه رو برای من بفرستید با تشکر
    باسلام و خسته نباشید لطفا اگر براتون مقدور هست نمونه ای از نحوه ثبت و خواندن متن نامه و کلیه عکسهای پیوست نامه رو برای من ارسال کنین ممنون میشم اگر دوستان دیگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم راهنماییم کنن mnsr.1360@yahoo.com با تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">