ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتور سوم بدون شریک خارجی قابل اجراست

| دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۸۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را بدون حضور شریک خارجی و با توان شرکت های داخلی نیز می توانیم به خوبی پیش ببریم.

"علی مطهری" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد توان مالی و تخصصی شرکت های داخلی برای اجرای پروژه اپراتور سوم در کشور، اظهار داشت: کسانی که نگران توان فنی و تخصصی شرکت های ایرانی هستند باید توجه کنند که اپراتور به معنی تولید کننده نیست، اپراتور مدیریت پروژه را بعهده می گیرد، بنابر این می تواند برای تامین نیازهای فنی از امکانات فنی خارجی استفاده کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه اپراتور سوم کار چندان پیچیده ای نیست و شرکت های داخلی می توانند در این زمینه فعالیت کنند، در عین حال این شرایط فرصتی برای پرورش شرکت های ایرانی و اپراتورهای داخلی است.

گفتنی است، طرح اپراتور سوم تلفن همراه ایران به دلیل بروز مشکلاتی در مزایده آن هنوز آغاز نشده است. کنسرسیوم تامین اتصالات 23 دی ماه سال 1387 با ارایه بهترین پیشنهاد برنده اپراتور سوم تلفن همراه شد، اما به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از سوی سازمان تنظیم مقررات کنار گذاشته شد.

بعد از کنار گذاشته شدن کنسرسیوم "تامین اتصالات"، مقام های ایران در اردیبهشت ماه سال جاری مذاکره با اپراتور "زین کویت" را آغاز کردند که این مذاکرات نیز منجر به توافق نشد.

پروژه اپراتور سوم تلفن همراه هم اکنون بلاتکلیف است و آخرین تصمیم در این مورد عودت دوباره پروژه از سوی وزارت ارتباطات به هیات دولت اعلام شده است.

  • ۸۸/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">