ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اژه‌ای: حاضریم با پیام‌رسان‌های خارجی توافق کنیم

| چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مدیران پیام رسان های خارجی اگر حاضر شوند برخی قوانین ما را بپذیرند ما هم حاضریم توافق کرده و حتی درصدی از خطر را بپذیریم.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص فیلتر کردن شبکه پیام رسان تلگرام گفت: فن آوری جدید یک تحول بزرگ در دنیا ایجاد کرده و ایران نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد و ما باید از مزایایی آن استفاده کنیم.

وی گفت: اگر کسی به مرزهای فیزیکی کشور ما یک وجب تجاوز کند هیچ کس به ما اجازه نمی دهد در مقابل آن کوتاه بیاییم. آنچه که امروز برای ایران و دیگر کشور ها در حال رخ دادن است گذشتن از مرزها است وشبکه های اجتماعی اگر کنترل نشوند می توانند همه چیز را در اختیار خود بگیرند. کسب و کار در این عرصه موردی جزئی است.

اژه ای تاکید کرد: ما نمی گوییم بیاییم این شبکه ها را کامل مسدود کنیم و حرف ما این است که باید سرمایه گذاری کرده و از همه خطوط لازم حفاظت کنیم. بایدتا جایی که می توانیم زیرساخت های این بخش را بومی کنیم.اگر ۲۰ سال پیش به این عرصه ورود یافته بودیم امروز بسیار جلوتر بودیم.

به گزارش مهر سخنگوی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: یک زمانی ممکن بود در خصوص انتخابات شعارهایی داده شود. دیروز در رسانه ها به نقل از آقای نهاوندیان اعلام شد یکی از عوامل ایجاد اختلال در بازار ارز همین شبکه تلگرام بود.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی اعلام شد مدیر تلگرام قول داده برخی موضوعات را مدیریت کند و از دی ماه به بعد دیگر حاضر به همکاری با ایران نشد. اگر پیام رسان خارجی حاضر شود  برخی قوانین ما را بپذیرد ما هم حاضریم توافق کرده و حتی درصدی از خطر را بپذیریم.

اژه ای در خصوص حفظ حریم شخصی مردم در فضای مجازی تاکید کرد: بدون حکم قاضی هیچ کس حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد و قاضی نیزدر چارچوب خاص وبا مستندات قانونی می تواند این حکم را صادر کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">