ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اگر شرکت ارتباطات زیر ساخت هما می شد

| پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۸۶، ۰۶:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

ظریفی می گفت شانس آوردیم که شرکت ارتباطات زیر ساخت، هواپیمای جمهوری اسلامی (هما) را مدیریت نمی کند: چرا که در این صورت تمام هواپیمای آن به خصوص در پرواز های ترانزیت، خالی می رفت و می آمد تا احیانا قیمت آن پایین نیاید و به این امید که بالاخره روزی دستی از آسمان خواهد آمد که با استفاده از موقعیت راهبردی کم نظیر کشور آرزو های مسوولان و مردم کشور را برای تبدیل به قطب ارتباطی را تحقق بخشید و به واقعیت بدل خواهد کرد.
ایران قطب ارتباطی؟

در گفته ها و نوشته ها می شنویم و می خوانیم که موقعیت راهبردی کشور ایران کم نظیر است و دولت اهتمام دارد تا ایران را به قطب ارتباطی بدل کند و این موضوعی است که چند سالی مرتب بیان می شود. بسا هیچ کس نمی پرسد که عملا چه اقداماتی صورت گرفته است. در مقابل کشور پهناور و بسیار متمدن و قدیمی ایران،کشوری نونهال قرار دارد به نام امارات که با اقدامات ده پانزده سال گذشته، بی سر و صدا هاب منطقه شده و ظاهرا کسی زیاد متوجه این قضیه نشده و هنوز از موقعیت راهبردی و آرزوهای خود حرف می زند.

در حال حاضر خود ایران تا حد بسیار زیادی از نظر ارتباطی به امارات وابسته است و ظرفیت های متعددی را از این طریق اجاره کرده است و این هم به لطف موقعیت امارات، سرعت عمل و قدرت تصمیم گیری شرکت اتصالات در نصب تجهیزات سیستم های کابلی بین المللی در امارات ( کابل هایSMW4 , SMW3 , FLA4) بوده است. از طرف دیگر کشورهای کویت، عربستان، بحرین، قطر نیز برای اتصال به جهان از امارات می گذرند.
عدم برنامه ریزی

تغییر در زندگی افراد و سازمان ها غیر قابل اجتناب است. غالب اوقات تغییرات برای مردم سریع، محسوس و گاهی آهسته و نامحسوس است. در مدت دو سال و اندی که از مدیریت فعلی اخیر فاوا می گذرد، شاهد تغییرات متعدد و پی در پی در مدیریت ارشد شرکت ها متابعه (مدیر عامل و هیئت مدیره)بوده ایم. به طور مثال در شرکت ارتباطات زیرساخت 3 مدیریت عامل عزل و نصب شده اند و افراد متعددی نیز در سطح هیات مدیره جابجا شده اند.

دلیل این تغییرات چه بوده است؟ رقبای جدیدی، فناوری های نوین، واکنش به محیط خارجی، عدم کارایی، عدم اثر بخشی مدیریت، عدم هم خوانی با وزارت، دلیل هر چه که بوده تغییرات مکرر در سطح مدیریت کلان این شرکت حاکی از عدم برنامه ریزی راهبردی دارد. از سوی دیگر وقتی به بافت مدیریتی شرکت ارتباطات زیرساخت می نگریم در این چند سال کسانی را در راس کار بوده اند که با کوله باری از تجربه گذشته را بر دوش ولی در آستانه باز نشستگی از امور دولتی قرارداشته اند. به این ترتیب، اعمال سیاست های موردی کاملا هویداست.

از طرفی شرکت ارتباطات زیر ساخت مرتب با خلا مدیران میانی مواجه می شود، بی آن که از قبل برای جانشینی جانشین شایسته برنامه ریزی شده باشد.، اجرای کند از دیگر مشکلات این سازمان است.

پس از گذشت 7 سال از کاهش درآمد ناشی از قاچاق ترافیک بین الملل. هنوز هیچ پاسخ مناسبی در زیر ساخت دیده نمی شود. نرخ های محاسباتی که در شرکت های خارجی روزانه وقتی ساعتی تغییر می کند، چند سالی است که تغییر نیافته و ارتباطات خارجی نیز مدت هاست که نه توسعه داشته و نه کاهش یافته است.
منبع : ماهنامه دنیای مخابرات و ارتباطات

  • ۸۶/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">