ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد بانکداری الکترونیکی بدون ربا

| سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یکی از برنامه‌های اصلی امسال این بانک را ایجاد سیستم بانکداری بدون ربا الکترونیکی در کشور دانست.

به گزارش ایرنا "ماشاءالله عظیمی" طرح‌های دارای اشتغالزایی بیشتر، سرمایه بری کمتر، سهام محوری(سهامداری اعضا)،استفاده ازمزیت‌های نسبی (استفاده از منابع طبیعی منطقه)، دانش محوری، دانش بنیانی و تعاونی‌های خاص بانوان سرپرست خانوار را طرح‌های اولویت دار این بانک برای ارائه تسهیلات معرفی کرد.

وی در اولین مجمع منطقه‌ای مدیران کل تعاون و بانک توسعه تعاون در سنندج، افزود: امکان ارائه تسهیلات به طرح‌های جدید و یا مشاغل خانگی این بانک وجود دارد، در حالی که دیگر در بانکها دستورالعملی در مورد حمایت از طرح‌های جدید وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب، عزم دولت و همت وزیر تعاون در سال های اخیر سبب شده بخش تعاون به جایگاه فعلی رسیده و از رکود پیش از ابلاغ سیاستهای اصل 44 خارج شده است.

عظیمی افزود: موضوع اصلی و مطرح فعلی در کشور ایجاد فرهنگ تعاون و در کنار هم قرار گرفتن افراد برای تجمیع سرمایه‌های مادی و انسانی است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: یکی از آثار اجرایی کردن اصل 44 ، تشکیل بانک توسعه تعاون است که با دستور رهبر معظم انقلاب و سرمایه دولت تشکیل شد و در زمان حاضر 365 شعبه این بانک در سراسر کشور فعال هستند.

عظیمی تصریح کرد بانک‌های توسعه ای در همه جا از سرمایه دولت و یا وجوهی که سازمان ها و ادارات در اختیار آنها قرار می دهند خدمات مالی و اداری را ارائه می کنند ولی موضع این بانک کاملا متفاوت از سایر بانک‌هاست.

وی افزود: بهترین بانک ها در تمام دنیا،بانک‌های مالی و اعتباری هستند و بانک توسعه تعاون تنها بانکی است که اداره قرض الحسنه در آن وجود دارد.

  • ۸۹/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">