ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز ماهر امکان اسکن آنلاین فایل ها با 10 آنتی ویروس اروپایی و امریکایی را فراهم کرد
فناوران- مرکز ماهر در ادامه توسعه راهکارها و ابزارهای امنیت سنجی رایگان خود، اقدام به راه اندازی سامانه ویروس کاو کرده است. این سامانه یک پویشگر بدافزار چند موتوره مجهز به ۱۰ آنتی ویروس به روز است.
کاربران می توانند در هنگام مواجهه با هرگونه فایل مشکوک آن را در این سامانه بارگذاری کرده و از نتایج پویش آن توسط آنتی ویروس های مختلف مطلع شوند. برای استفاده از این ابزار کافی است به آدرس scanner.certcc.ir مراجعه کنید.
مرکز ماهر اعلام کرده است درصورت ممانعت آنتی ویروس برای ارسال یک فایل مشکوک، می توانید فایل مشکوک را به صورت زیپ شده و با رمز 123456 نیز بارگذاری کنید.
همچنین مرکز ماهر مدعی شده است در این سامانه امنیت و محرمانگی فایل های بارگذاری شده موردنظر قرار داشته و آنتی ویروس ها به صورت کاملا آفلاین هستند.
آنتی ویروس های استفاده شده در این سامانه شامل آنتی ویروس های اروپایی eeset، Bitdefender F-Secure، Avast، Kaspersky، Sophos، Dr.Web و آنتی ویروس های آمریکایی Comodo، Symantec و ClamAV می شوند. 
نکته جالب اینکه خبری از آنتی ویروس ایرانی پادویش در این لیست نیست و به نظر می رسد مدیران مرکز ماهر معتقدند اگر این 10 آنتی ویروس موردی را کشف نکنند، پادویش هم از کشف آن عاجز خواهد بود. البته معمولا برای تبلیغ محصول ایرانی هم که شده، نام آنتی ویروس ایرانی می بایست در لیست قرار می گرفت اما مدیران مرکز ماهر ترجیح دادند صرفا از آنتی ویروس های اروپایی و آمریکایی در این سامانه بهره ببرند.
براساس این گزارش، مرکز ماهر در توضیح پویشگر بدافزار چندموتوره آورده است: هنگام کار با اینترنت یا بازکردن ضمائم پست الکترونیکی ارسالی به شما، ممکن است با فایل هایی مواجه شوید که از نظر آلودگی به بدافزار به آنها مشکوک شوید. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا فایل موردنظر خود را با حدود 10 عدد از بهترین آنتی ویروس ها که به صورت مداوم توسط مرکز ماهر به روزرسانی می شوند، پویش کرده و نتایج آن را ملاحظه نمایید. همچنین در صورتی که فایل مورد نظر شما قبلا توسط کاربران سیستم پویش شده باشد، نتایج پویش های قبل را نیز ملاحظه 
خواهید کرد.
پس از بارگذاری فایل، این سامانه نتیجه را به تفکیک هر آنتی ویروس ارایه می کند. نکته جالب و مفید نیز اینکه زمان آخرین به روز رسانی آنتی ویروس اعلام می شود. 
برای مثال روز گذشته آخرین به روز رسانی کسپرسکی مربوط به 24 بهمن ماه و آخرین به روز رسانی comodo مربوط به 19 بهمن ماه بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">