ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد شبکه ملی اطلاعات باید مطالبه عمومی شود

| چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اهمیت این موضوع باید به مطالبه ملی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مسلم معین روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان بوشهر افزود: این درحالی است که نگاه مبتنی بر منافع جریانی، گروهی و کاسب کارانه به این موضوع باعث شده شبکه ملی اطلاعات در ابعاد اصلی متوقف شود.
وی بیان کرد: هرچند با توجه به یک سری کارهایی که انجام شده می گویند کار شبکه ملی اطلاعات تمام شده اما واقعیت این است که زیرساخت های فضای مجازی در اختیار ما نیست وکنترل و راهبری آن در خارج از کشور است.
معین اظهار داشت: هرچقدر شبکه سازی مردمی در این زمینه شکل بگیرد بازهم در زمین دشمن کار می کنیم و در این شرایط مطالبه اصلی فعالان فضای مجازی در کنارهمه وظایفی که برعهده دارند باید بومی سازی و پیشرفت این فضا باشد.
وی با تاکید براینکه فعالان حوزه مجازی با مطالعه و نگاه و بینش عمیق تری نسبت به پیگیری این مطالبه اقدام کنند، گفت: در فضای مجازی که متولی خاصی ندارد در حوزه زیرساخت و ایجاد شبکه ملی اطلاعات، دولت باید کارهای بیشتری انجام دهد.
وی یادآور شد: نبود شبکه ملی باعث شده هرکسی آزادانه با مقدمات فنی و کارآمد تبدیل به یک تریبون رسمی، بنگاه شایعه پراکنی و مصدری برای بروز آسیب های سنگین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور تبدیل شود.
معین بااشاره به اینکه صدا و سیمای استان ها می توانند پرچمدار تشکیل شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه باشند ، گفت: امروز هدف دشمن چیزی به غیر از براندازی هویتی و ساختاری نظام جمهوری اسلامی نیست و برای رسیدن به این هدف تغییر ذائقه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم در دستور کار آنها قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف دشمن هر روز عملیات روانی مختلفی برای تاثیرگذاری بیشتر بر شناخت و ادارک مرم به کارمی گیرد و این منجر به تغییر ارزشها می شود.
معین با اشاره به راه اندازی شبکه مردمی سایبری برنامه انقلاب گفت: این شبکه برای همه لایه ها برنامه ریزی شده و به عنوان یک مدل مبنایی در بسیج بومی سازی شده است.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اضافه کرد: امروز تولید محتوای جریان انقلاب روبه افزایش است اما نگرانی ما در زمان حاضر این است که در حوزه زیرساخت، کنترل در اختیار ما نیست و در اختیار دولت است.
وی افزود: تشکیل لشکر سایبری بسیج یا شبکه مردمی سایبری انقلاب (شمسا)همین که اعلام موجودیت آن شکل گرفت اندیشکده های مهم در منطقه و جهان را درگیر خود کرده است.
معین بااشاره به اینکه امروز تلگرام و اینستاگرام درحوزه جهت دهی افکار عمومی در ایران فعال است، یادآور شد: این چه نگاهی است که باید اینقدر در مقابل تقویت پیام رسان های بومی و جایگزینی با پیام رسان های غیر بومی مقاومت کرد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر مرزبانی سایبری گفت: در همه جای دنیا مرزبانی حقیقی و مجازی در اختیار نیروهای مسلح است و این مرزبانی باید در حوزه سایبری نیز انجام و به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مطرح شود.
وی با تاکید براینکه مرزبانی سایبری باید قوی تر از آنچه که هست شکل بگیرد ادامه داد: گیت ریل های ما اتوبان های آزادی برای ورود و خروج اطلاعات است که می توان بشدت کشور را آسیب پذیر کند.
معین یادآور شد: کمتر از 12 اطلاعات در کشور از همین گیت ریل ها خارج می شود و معلوم نیست چه کسی این اطلاعات را خارج می کند.
وی تاکید کرد: همه مشکلات بخش فضای سایبری به تعریف غلط ما از این فضا به عنوان 'فضای مجازی' یعنی فضایی که وجود ندارد، برمی گردد.
معین گفت: این درحالی است که بنیانگذاران این فضا کلمه سایبر را به عنوان کنترل و رهبری یک ذهن برتر بر ذهن پست تر معنا می کنند.
رئیس فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز فضای مجازی دومین دغدغه رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرزاد سیمی افزود: فضای مجازی باید به فضای حقیقی تبدیل شود و مراقب بود در این فضا پاک بمانیم.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم فرزند زمان خود باشیم باید در فضای مجازی حضوری فعال و براساس منویات رهبرمعظم انقلاب باشیم.
در این آیین از پویش نگاری (موشن گرافی) با نام آقای مدیر رونمایی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">