ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، گرانی هزینه‌ی شبکه فیبرنوری شرکت مخابرات را از جمله دلایل ایجاد شبکه فیبرنوری توسط این سازمان در اصفهان ذکر کرد.

پیش از این، شرکت مخابرات استان اصفهان، از ایجاد شبکه فیبرنوری توسط ارگانهای دیگر از جمله شهرداری اصفهان انتقاد کرده بود.

سازمان " فاوا " شهرداری اصفهان روز یکشنبه در جوابیه‌ای به گزارش اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان با عنوان" موازی کاری برای ایجاد شبکه فیبرنوری، سرمایه‌ها را تلف می‌کند"، دلایل خود را برای ایجاد شبکه فیبرنوری اعلام کرد.

در این جوابیه آمده است: بر اساس مدارک موجود،از سال ‪ ۷۹‬تاکنون در خصوص ارایه خدمات شبکه فیبرنوری، با شرکت مخابرات اصفهان مکاتبه شده است که پس از گذشت پنج سال و بر اساس تعرفه‌های ارایه‌شده،شهرداری باید برای رفع نیاز ارتباط فیبرنوری اختصاصی خود حدود دو میلیارد تومان از بودجه‌اش را که از طریق اخذ عوارض از اقشار مختلف مردم شهر تامین می‌شود، به صورت ماهیانه به شرکت مخابرات می‌پرداخت.

در ادامه این جوابیه تاکید شده است: تصور این مبلغ برای یک سال حتی اگر میزان آن به یک سوم قبل هم کاهش یافته باشد ، یعنی جمعا حدود ‪ ۹‬میلیارد تومان ، غیرقابل قبول است.

سازمان فاوا شهرداری اصفهان، برآورد اجرای کامل شبکه اختصاصی فیبرنوری توسط خود شهرداری را حدود پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

این سازمان با تاکید بر اختصاصی بودن شبکه فیبرنوری در حال اجرایش ، آن را خارج از قانون ایجاد و توسعه شبکه‌های مادر مخابراتی کشور اعلام و تاکید کرد که این پروژه موازی کاری محسوب نمی‌شود.

در این جوابیه تصریح شده است: پروژه فیبرنوری شهرداری اصفهان تنها برای ایجاد ارتباط بین واحدهای سازمانی شهرداری و انتقال تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک نصب شده در ‪ ۱۵۰‬تقاطع شهر اجرا می‌شود و ایجاد و بهره‌برداری از این شبکه، رفاه ، امنیت و رضایت بیشتر شهروندان را به همراه دارد.

ایرنا در هفته گذشته، گزارشی درباره طرحهای فیبرنوری در استان اصفهان و بررسی وضعیت هریک از آنها تحت عنوان"موازی کاری برای‌ایجاد شبکه فیبرنوری، سرمایه‌ها را تلف می‌کند"، تهیه و ارسال کرد.

در این گزارش، شرکت مخابرات استان اصفهان آمادگی‌اش رابرای ارایه امکانات شبکه فیبرنوری با قیمت توافقی و هزینه‌های تقلیل یافته به شهرداری اصفهان اعلام کرده بود.

  • ۸۵/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">