ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد گمرک تخصصی «فاوا» تا پایان شهریور

| چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

اکبر قنبرزاده گفت: ایجاد گمرک تخصصی «فاوا» به‌تازگی توسط دولت به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام تکلیف شده که باید تا پایان شهریور امسال راه‌اندازی شود.
به گزارش آنا، اکبر قنبرپور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در نشست خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳  گفت:  منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام منطقه‌ای بزرگ و با ویژگی‌های خاص است که نزدیکترین منطقه ویژه به پایتخت است. جزء محدود مناطق ویژه‌ای هستیم که در آن فرودگاه وجود دارد و در زیرمجموعه وزارت ارتباطات فعالیت می‌کند.

قنبرپور درباره مأموریت‌‌ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در حوزه ارتباطات اظهار کرد:  ۳ مأموریت در این زمینه داریم. ایجاد قطب مراکز داده در پیام با استقرار مراکز داده‌های خصوصی که در این راستا باید تا پایان سال ۱۴۰۴ سه هزار رَک روشن در فرودگاه پیام داشته باشیم و خدمات میزبانی داده را ارائه کنیم. برنامه دوم تولید گوشی تلفن همراه است.

به گفته وی، سال گذشته از طریق ۲ مجموعه ۵۰۰ گوشی تلفن همراه تولید شد که امسال این تیراژ به یک میلیون می‌رسد که یک سوم آن هم گوشی هوشمند خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: برنامه دیگر بومی‌سازی و تولید تجهیزات شبکه ملی اطلاعات است. در ۱۷ محور این محصولات در وزارت ارتباطات شناسایی شده و بومی‌سازی و تولید آن را در فرودگاه پیام داریم. در کنار همه این‌ها ایجاد گمرک تخصصی «فاوا» هم به تازگی توسط دولت به منطقه تکلیف شده که تا پایان شهریور امسال باید راه‌اندازی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">