ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد «گنبد آهنین سایبری» علیه ایران

| جمعه, ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

رژیم اسراییل به همراه سه کشور بحرین، امارات و مغرب به دنبال ایجاد ساز و کاری برای دفاع سایبری مشترک برای مقابله با آن‌چه «هکرهای ایرانی» عنوان شده، هستند.

به گزارش شفقناشبکه اسرائیلی «آی ۲۴ نیوز» اعلام کرد تل آویو و سه کشور یاد شده اخیرا نشستی را برای بررسی اجرایی کردن طرحی موسوم به «گنبد آهنین» سایبری برگزار کرده‌اند. این شبکه گفت که این نشست به دلیل افزایش تهدیدات فزاینده سایبری از سوی ایران برگزار شده است.

«گابی پرتنوی» رئیس سازمان اینترنت اسرائیل در این باره به آی24 نیوز گفت: «این نشست تاریخی به مثابه اعلامیه‌ای از سوی همه طرف‌های حاضر برای همکاری در حوزه اینترنت علیه دشمنان مشترک بود».

او نام این طرح را «گنبد آهنین سایبری» در اشاره به سامانه پدافندی «گنبد آهنین» اعلام کرد و مدعی شد که اسرائیل در حوزه فناوری امنیت سایبری بسیار پیشرفته است و در اواخر ماه نوامبر گذشته اقدام به برگزاری کنفرانسی برای نمایش فناوری سایبری خود با حضور 65 شرکت برگزار کرده است.

همچنین در اوایل ماه دسامبر، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا یک رزمایش سایبری مشترک برای مقابله با «تهدیدات سایبری ایران» انجام دادند.

این رزمایش که هفتمین تمرین الکترونیکی مشترک به شمار می‌رفت، برای اولین بار در مرکز سایبری جورجیا واقع در ایالت جورجیا آمریکا انجام شد

وبسایت القدس العربی، اما در این باره نوشت: «ادعای برتری اسرائیل در زمینه امنیت سایبری و برخورداری از فناوری لازم برای آن، با حملات سایبری که هر از گاهی توسط گروه‌های هکر از چندین نقطه جهان از جمله ایران و غزه انجام می‌شود، زیر سؤال رفته است. به ویژه که این حملات توانسته چندین موفقیت را به ثبت برساند و به سایت‌های مهم اسرائیل نفوذ کند و نهادهای امنیتی و سایر نهادهای حیاتی مرتبط با خدمات رسانی را مختل کند».

به گزارش این وبسایت، هکرهایی که گمان می‌رود ایرانی باشند، قبلاً نیز به یک شرکت اینترنتی بزرگ اسرائیلی نفوذ کرده و باعث فلج شدن کامل وب سایت‌ها شده‌اند.

در ماه اگوست گذشته، منابع خبری اسرائیل فاش کردند که هکرهای مرتبط با ایران که خود را «دست‌های باز» می‌نامند، موفق شدند به تلفن «دیوید بارنیا» رئیس موساد نفوذ کنند و در آن زمان تصاویری از دندان‌های او را همراه با توصیه‌های پزشکی در مورد نیاز به دو بار مسواک زدن در روز منتشر کردند.

این دومین باری بود که همین گروه از هکرها در عرض چند ماه به پرونده‌های رئیس سرویس اسرائیلی «موساد» نفوذ می‌کردند، زیرا در ماه مارس گذشته نیز همین گروه اطلاعات شخصی «دیوید بارنیا» را منتشر کرد که شامل فرم مالیات مربوط به سال 2022 و همچنین شامل اطلاعاتی در مورد حقوق و پس انداز و مستمری وی بود.

این گروه هکری همچنین یک کلیپ ویدئویی را پخش کرد که شامل تصاویر شخصی رئیس موساد، بلیط هواپیما، اسناد مالیاتی او و اعضای خانواده و تصویر ماهواره‌ای از خانه او می‌شد.

در ماه ژوئیه نیز سازمان «حفاظت از حریم خصوصی» اسرائیل اعلام کرد که هکرهای ایرانی توانسته‌اند اطلاعات بیش از 300 هزار اسرائیلی را از طریق هک سایت‌های معروف رزرواسیون به دست آورند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">