ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل شرکت های داخلی را دور زد

| دوشنبه, ۵ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: متاسفانه در مناقصه ایرانسل یک اعتبار بانکی به میزان 50 میلیون دلار خواسته‌اند که بخش خصوصی توان پرداخت این میزان را ندارد.

حمید بابادی‌نیا در گفت وگو با فارس، با اشاره به برگزاری مناقصه ایرانسل که مجری پروژه اپراتور دوم تلفن همراه کشور است، افزود: شرکتهای داخلی با پرداخت غیر متعارف پنج میلیون تومان اقدام به خرید اسناد مناقصه ایرانسل کردند.

وی ادامه داد: در این اسناد عملا بخش غیر دولتی کشور در میان شرکتهای خارجی بی‌دفاع و مظلوم واقع شده زیرا توان گذاشتن اعتبار بانکی حدود 50 میلیون دلاری را ندارد.

بابادی‌نیا تاکید کرد: اگر شعار دولت بازی دادن بخش خصوصی در رشد و توسعه کشور است و اعتقاد هم بر این شعار دارد، باید در مناقصه ایرانسل تجدید نظر کرد.

وی با اشاره به حضور موفق بخش خصوصی در توسعه تلفن ثابت کشور، گفت: شرکتهای خارجی حتی در این زمینه قابل رقابت با ما نیستند بنابراین باید بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ و ملی چون اپراتور دوم بازی داده شود.

بابادی نیا با بیان اینکه اپراتور دوم یک پروژه ملی است و شرکتهای مجری باید به مسایل فنی و علمی موضوع احاطه داشته باشند، افزود: در انجام این پروژه باید مسایل تئوریک و کاربردی یعنی علم و تجربه در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

وی تاکید کرد: در اپراتور دوم متاسفانه به جای نسل سوم تلفن همراه که محصول سال 2000 است و در برخی از کشورهای همسایه ایران چون کویت، اردن و امارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسل دو با سرعت 6/9 کیلو بیت در ثانیه به کار گرفته خواهد شد.

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران تصریح کرد: زمانی که ما بخواهیم با تکنولوژی اپراتور دوم به مشترکان خدمات بدهیم دنیا از تکنولوژی جولای سال 2005 تلفن همراه که سرعتی معادل 300 مگابیت دارد استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نمی‌دانیم چه توجیه فنی و علمی در اجرای تکنولوژی GSM در اپراتور دوم دیده شده است و چرا نباید به مشترکان ایرانی نسل سوم تلفن همراه ارایه شود.

بابادی نیا انتقال دانش فنی پروژه اپراتور دوم را یکی از موضوعات اصلی اجرای این پروژه نام برد و تاکید کرد: شرکت MTN آفریقای جنوبی باید دانش این پروژه را نیز به داخل منتقل کند و صرفا از نیروهای ایرانی در رده‌های پایین این پروژه استفاده نکند، زیرا این امر در نهایت وابستگی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به مزیت نسبی کشور مان در ارتباط با در اختیار داشتن نیروهای متخصص فنی در تمامی زمینه‌ها در مقایسه با کشورهای منطقه از نیروهای توانمند ایرانی در اکثرپروژه‌های Hitec استفاده می شود.

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران، جمع‌آوری اطلاعات مشترکان، کنترل زمان‌بندی پروژه، ‌شناخت اشکالات پروژه، مکان‌یابی برای سایت‌ها و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه را از جمله توانایی‌هایی بخش خصوصی نام برد.

وی تصریح کرد: دغدغه بخش خصوصی اکنون این است که آیا شرکای ایرانی ایرانسل که شرکتهای دوستی هستند می‌توانند شرکتهای خصوصی را به کار گیرند.

  • ۸۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">