ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل و پیشنهاداتی به کاربران و مسوولان

| شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۸۵، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۱۶ نظر

علی جعفریان - به هدایای نوروزی این شرکت میپردازیم که چگونه نهایت استفاده را ببریم:

1- می توانید از 10 اسفند 85 تا 15 فروردین 86 از MMS و GPRS رایگان استفاده کنید!

* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.

البته اگر اس ام اس تنظیمات را دریافت کردید، برای ما هم بفرستید تا ما هم از این خدمات لذت ببریم!

نکته: برای GPRS یا MMS باید برای هر کدام 3 اس ام اس دریافت کنید:

اس ام اس اول حاوی پیامی که به زودی اس ام اس حاوی تنظیمات را دریافت میکنید.اس ام اس دوم حاوی تنظیمات اس ام اس سوم حاوی پیام یادآوری که اگر تنظیمات را ذخیره نکرده اید به Inbox بروید و save کنیدهیچ جای نگرانی نیست، زیرا شما مطمئنا اس ام اس اول و احتمالا اس ام اس سوم را دریافت میکنید اما برای اس ام اس دوم هیچ تضمینی نیست!

هنگامی که پس از این اتفاق با امور مشترکین ایرانسل تماس میگیرید، این پیام را میشنوید که طی 2 هفته آینده تنظیمات برایتان ارسال میشود و لطفا در این خصوص تماسی نگیرید. بعد از 2 هفته و تماس مجدد، باز هم از شما مهلت 2 هفته ای خواسته میشود، گویی ساعت ایرانسل خوابیده است!

2- می توانید از 29 اسفند 85 تا 5 فروردین 86 هرچقدر می خواهید SMS رایگان بفرستید!

* SMS رایگان از ایرانسل به کلیه خطوط تلفن همراه در داخل کشور

* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.امیدوارم این یکی با مشکلی مواجه نشه

3- می توانید از 29 اسفند 85 تا 15 فروردین 86 از 12شب تا 6 صبح هر چقدر می خواهید مجانی صحبت کنید!

* مکالمه رایگان از ایرانسل به ایرانسل

* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.

اگه خانه شما جایی است که آنتن دارد، بگین ما هم بیایم اون دور و برو با استفاده از این هدیه به دوستامون که ایرانسل دارن زنگ بزنیم!

4- سیم کارت دائمی ایرانسل خود را پس از تکمیل ثبت نام فعال کنید و 200 دقیقه مکالمه رایگان عیدی بگیرید!

* مکالمه رایگان از ایرانسل به کلیه خطوط تلفن همراه یا ثابت در داخل کشور

5- سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را پس از تکمیل ثبت نام فعال کنید و 50 هزار ریال شارژ رایگان عیدی بگیرید!

* معادل 47170 ریال اعتبار مکالمه اولیه به همراه 6% مالیات فروش و عوارض

اگه خونتون جاییه که آنتن داره، بگین ما هم بیایم اون دور و بر با این هدیه به دوستامون زنگ بزنیم! البته اگه مجبور نشیم برای یه تماس 15 بار شماره بگیریم چون اگه بخوایم به 10 نفر از دوستامون زنگ بزنیم و با هر کدوم 10 دقیقه حرف بزنیم، یه چیزی هم بدهکار میشیم! چون هر نفر = 15 بار تماس نا موفق (هر یک برابر با 1 دقیقه) + 10 دقیقه مکالمه = 25 دقیقه تماس با 10 نفر = 250 دقیقه (حد اقل پرداخت 50 دقیقه اضافی برابر با 2495 تومان برای مشترکین سیمکارت ثابت ایرانسل که بیشترین مکالمه رایگان را دارند، برای اعتباری ها هم که ...!)قبضتون نمیاد؟ کسی هستید که صورت ریز مکالمات را هر ماه همراه قبض درخواست کرده اید و 1000 تومان نیز ماهیانه بابت آن میپردازید؟
اصلا نگران نباشید، اگه قبضتون نمیاد، ایرانسل خودش در قالب 2 اس ام اس مبلغ قابل پرداخت، تاریخ پرداخت، شماره حساب + نام بانک و کد شناسه شما را ارسال میکند و شما باید آنرا پرداخت کنید.شما اصلا حق ندارین بدونین این هزینه ها بابت چیه، حق ندارین قبضتون رو ببینید فقط باید پرداخت کنید!

1000 تومان هم بابت صورت ریز مکالمات میپردازید یعنی بابت سرویسی که آن را دریافت نمیکنید و صدایتان هم به جایی نمیرسد زیرا با تماس با امور مشترکین ایرانسل و پس از دقایقی بسیار انتظار کشیدن برای اتصال به یک اپراتور آزاد و شنیدن پیامهای رنگارنگ به زبان فارسی و انگلیسی، اپراتور به

شما میگوید که مشکل شما را ثبت کردیم و به زودی برایتان قبض میفرستیم و در ضمن میتوانید از E-Care یا همان سرویس کنترل حساب اینترنتی نیز صورت حساب خود را به صورت \"آنلاین\" مشاهده کنید.

اما روش استفاده از این E-Care چگونه است؟

اگر در میان پیام های رنگارنگ، خوابتان نبرده باشد یا برای صرف نهار و یا استحمام گوشی را کنار نگذاشته باشید، نحوه استفاده را میشنوید. (پیشنهاد میشود قبل از تماس با ایرانسل، غذای خود را میل کرده، خواب کافی نیز داشته باشید. مصرف مولتی ویتامین توصیه میشود)

میشنوید که باید یک پیام کوتاه به شماره 130 ارسال کنید و ظرف 24 ساعت، رمز عبور را از طریق پیام کوتاه دریافت میکنید. بعد ا ارسال پیام، بلافاصله از شماره 130 پیامی را دریافت میکنید که رمز عبور طی \"یک هفته\" برایتان ارسال میشود!!!

البته همانطور که گفتم، شما هر چند بار که ارسال پیام را تکرار کنید و هرچقدر هم که صبر کنید باز هم پیامی که حاوی رمز عبور باشد دریافت نمیکنید. بنابر این اگر شما از آغاز مشترک ایرانسل ام تی ام یا همان ام تی ان ایرانسل خودمان باشید:

از آبان تا کنون، 4 قبض ارسال شده و شما 4000 تومان را \"بیهوده\" به حساب ایرانسل ریخته اید ، یعنی هزینه بیش از یک ساعت مکالمه.

ایرانسل اعلام کرده که هزینه های اضافی را که به خاطر محاسبه نرخ مکالمه برحسب دقیقه به جای ثانیه از مردم گرفته به صورت مکالمات رایگان به مردم باز خواهند گرداند. اما چگونه؟ افرادی که اکنون به ایرانسل بپیوندند، اگر مشترک سیمکارت پس پرداخته شوند 200 دقیقه و چنانچه مشترک سیمکارت پیش پرداخته بشوند، 5000 تومان شارژ رایگان هدیه میگیرند که میتوانند آن را برای تماس به همه جای ایران و نه فقط به ایرانسل، استفاده کنند ( مناسبت هدیه این بار عید با شکوه نوروز است).

این در حالی است که این مکالمات رایگان نصیب مشترکان قبلی که هزینه های اضافی را متحمل شده بودند، نشده و تنها برای مشترکان جدیدی است که تا به حال یک ریال هم هزینه ای برای مکالمات خود پرداخت نکرده اند. برای مشترکان قدیمی، فقط مکالمه رایگان از ایرانسل به \"ایرانسل\" در نظر گرفته شده، آن هم از ساعت 12 نیمه شب تا 6 صبح به مدت 15 روز که مشترکان جدید نیز امکان استفاده از این مکالمات رایگان را دارند. مشترکانی که در روزهای اولیه ثبت نام ایرانسل اقدام به خرید سیمکارت کردند، از پیشنهاد انتخاب شماره طلایی نیز بی نصیب ماندند.

سرویس رومینگ بین الملل:

دیروز صبح (24 اسفند ماه سال 1385 هجری شمسی) در سایت ایرانسل در صفحه اول لینک آنرا دیدم و پس از ورود، با پیغام این سرویس به زودی در دسترس خواهد بود مواجه شدم. شب دوباره سر زدم و دیدمم اطلاعاتی به آنجا اضافه شده است.نکته جالب ابن بود که به جای 200 کشور وعده داده شده، تنها 97 کشور و 177 اپراتور موجود است.

شما باید سیمکارت خود را تغییر دهید، البته با همان شماره. درباره هزینه چیزی گفته نشده است. سپس با پرداخت ودیعه 200 هزار تومانی، و کمی تشریفات دیگر رومینگ شما فعال میشود. چرا همانند اپراتور اول، نباید بتوان به راحتی ، با همان سیمکارت و بدون تشریفات و تنها با رفتن به کشور مقصد، از رومینگ استفاده کرد و سپس هزینه آن را پرداخت؟

با امور مشترکین ایرانسل تماس گرفتم. شخصی بدون معرفی خود، گوشی را برداشت. وقتی گفتم در باره رومینگ بین الملل سوال دارم، گفت چند لحظه گوشی و بعد صدای بوقی که حکایت از قطع شدن تماس از طرف یرانسل بود شنیده شد. باز هم زنگ زدم و باز هم همین داستان تکرار شد.

این بار خودتان در اینباره قضاوت کنید، در باره این شعار ایرانسل: ایرانسل، دارنده بزرگترین call center.....بشنوید از پوشش و آنتن دهی از اونجایی که این قضیه کاملا آشکار ، زیاد در باره اش حرفی نمیزنم. اگر به قسمت \"نقشه مناطق تحت پوشش\" در سایت ایرانسل به نشانی www.irancell.ir بروید و روی نقشه تهران کلیک کنید، بسیاری از مناطق را تحت پوشش نشان داده که عملا این طور نیست و پس از تماس با خدمات مشترکین، متوجه میشوید که این نقشه مربوط به بعد از عید است. آری به همین سادگی، زمان تکمیل پوشش شبکه در تهران، از پایان اسفند به عید موکول شد.....

هنگامی که به سایت ایرانسل میروید و در آن به گشت و گذار میپردازید، در برخی صفحات در پایین صفحه نوشته هایی کوچک به رنگ طوسی کمرنگ میبینید که وقتی آن را میخوانید، میبینید که ایرانسل مسئولیت حرفهای خود را به عهده نمیگیرد. به عنوان مثال : http://www.irancell.ir/Layer3/?id=59
پوشش در شهرهای دیگر:قرار بود ایرانسل تا پایان امسال 70 شهر را تحت پوشش قرار دهد و \"به هیچ وجه\" نمیتوان منکر آن شد زیرا زیرنویسهای تلوزیون، پیامهای بازرگانی، تبلیغات ایرانسل در روزنامه ها مجله ها، اتوبوس ها و بوردهای تبلیغاتی و .... همگی گواه این مدعا هستند.

حتی خبرهایی از تکمیل نصب و راه اندازی آنتن ها در تمام شهرهای استانهای مازندران و گلستان نیز از سوی مدیر عامل ایرانسل، آقای دزفولی منتشر شد.

امیدواریم این وعده رنگ حقیقت به خود بگیرد، درحالی که تنها 5 روز به پایان سال 85 باقی است.

اما ایرانسل بهترین زمان را برای این هدایای ویژه و رایگان خصوصا ام ام اس و جی پی آر اس انتخاب کرده است. از 10 اسفند تا عید، یا اس ام اس تنظیمات به مشترکان نمیرسد یا اینکه توانایی اتصال به GPRS به دلایل اختلالات یا ترافیک نیست. از 1 تا 15 فروردین هم مردم به جاهایی سفر میکنند که هنوز تحت پوشش ایرانسل قرار نگرفته است!

خدمت هموطنان عزیر نیز عرض میکنم که بهتر است با نصب دکلهای مخابراتی بر روی پشت بام منزل خود، مخالفت نکنید البته اگر خواهان پوشش خوب موبایلهای خود هستید. این دکلها زیانی ندارند، همانطور که بارها از سوی مراجع مختلف داخلی و خارجی اعلام شده است.

بحث را جدی تر دنبال میکنیم:

علت عدم پوشش کامل ایرانسل در تهران بزرگ سنگ اندازی و مانع سازی شهرداری عنوان شده است. این موضوع 3 حالت دارد:

1- ایرانسل در تکمیل پوشش دهی ناتوان است و شهرداری را بهانه می آورد

2- شهرداری واقعا به بهانه زیبایی شهر،جلوی نصب دکلهای ایرانسل را میگیرد

3- موضوع از این حالتها خارج است و به عمد، برای ایرانسل از طرف برخی افراد و سازمانها مشکل ایجاد میشود
حالت 1-: این احتمال غیر قابل قبول است، زیرا ایرانسل پیمانکارهای زبده و توانایی دارد و از لحاظ مالی نیز با مشکل مواجه نیست

حالت 2-: جناب شهردار، کار زیبایی شهر تهران از دکلهای ایرانسل گذشته و آنقدر عوامل متعدد وجود دارد که دکلهای ایرانسل اگر هم زشت کننده باشد، در قیاس با عوامل دیگر هیچ است. به عنوان مثال، سطل آشغالهای پلاستیکی شکسته ، پراکنده و به زمین افکنده شده طرح مکانیزه جمع آوری زباله، و از

آن مهمتر، موشهایی که به راحتی در همه جای شهر جولان میدهند. موارد دیگر هم زیاد و آشکار است. پس چه بهتر با بهانه های غیر منطقی و پیش پا افتاده، جلوی پیشرفت یک شبکه موبایل و نیز آسایش کاربرانش را نگیریم. بگذاریم به راحتی دکلهایش را نصب کرده، پوشش دهی خود را کامل کند و به کاربرانش خدمات با کیفیت بالا، یعنی همان چیزی که در قرارداد آن ذکر شده و اصلا به همین خاطر به وجود آمده، ارائه کند.

حالت 3-: متاسفانه، این حالت، قوی ترین احتمال را به خود اختصاص میدهد. آیا تا کنون به آسمان تهران دقت کرده اید؟ دکلهای بلند IR-TCI به هوراه ریسمانهای نگهدارنده آنها، که یک پشت بام در میان دیده میشوند! آیا اینها چهره شهر را زیبا میکنند؟! حال اگر اخیرا نیز کمی دقت کرده باشید، میبینید که پس از ثبت نام سال 85، تعداد بسیار زیادی دکل مجددا از سوی مخابرات در همه جا نصب شده است. آیا شهرداری نباید جلوی آنرا بگیرد؟ آیا فقط دکلهای ایرانسل شهر را زشت میکند؟ یا شاید شهرداری ماموریت دارد تا فقط جلوی دکلهای بخش خصوصی و \"نوپا\" را بگیرد؟

متاسفانه، دکلهای جدید IR-TCI تنها ظرف 3 روز و بدون هیچ مشکلی نصب شده اند.

یک راه حل: مسئولین محترم، اگر از روی کار آمدن بخش خصوصی پشیمان شده اید، اگر با آمدن بخش خصوصی لطمه خورده اید، اگر مشتریان خود را از دست رفته و در حال گرایش به سمت آنها میبینید، اگر ارزان شدن سیمکارت های دولتی به مزاج شما سازگار نیست، اگر گران شدن تعرفه واردات گوشی نیز مشکلات را حل نکرده، خیلی راحت به تمام این مشکلات خاتمه دهید. بخش خصوصی را منحل کرده، نگران مردم نیز نباشید. مردم همیشه در این تصمیمات و آزمون و خطاها،قربانی بوده اند و شاید به گونه ای به این ضررهای مالی وخصوصا ملی عادت دارند.

مطمئن باشید هیچ اعتراض جدی نخواهید شنید. با انحلال بخش خصوصی، خود دوباره مافیای موبایل را در ایران به طور کامل در دست گیرید و ریاست کنید.

اما اگر واقعا میل به روی کار آمدن بخش خصوصی داشته اید و همچنان این میل را دارید و هدف شما کماکان آزادی و راحتی کاربران است، اگر همکاری میکنید، رقابت نا سالم نیز نداشته باشید و سعی کنید با رقابت سالم، به مبارزه و به دست آوردن بازار بپردازید. باور کنید \"این\" به نفع شما و مردم است، نه \"سنگ اندازی\" و \"سوء استفاده از رابطه و قدرت\".

  • ۸۵/۱۲/۲۶

نظرات  (۱۶)

در این مطلبتون خیلی یک طرفه قضاوت کردید . انصافا بعد از 12ساعت فعال کردن سیم کارت خدمات gprs و mss وصل شد . از نظر آنتن دهی بسیار علی هست . قبض هاشم میاد در خونه . البته مشکلاتی هم هست ولی شاید یک دهم اینایی که شما گفتید ...
سلام دوستی که این مطلب رو نوشته به احتمال 99% از ایرانسل زیاد استفاده نکرده و فقط شایعه هایی را شنیده که پشت سر ایرانسل زده میشه من از ایرانسل راضیم و تا کنون به همچنین مشکلاتی بر نخوردم این هم جای گفتن داره که ارتباطات سیار بعد از 10-15 سال سابقه هنوز پر از مشکل هست شما انتظار دارید ایرانسل که شرکت خصوصیه و سرمایه کمتری داره عرض 6 ماه بهترین اوپراتور باشه؟
  • مهدی جزینی
  • نه من ، بلکه تمام ایرانسلیها با تمام نظرات شما موافقند. من خودم همشونو عملی تجربه کردم. اَی بابا
    دقیقا، نمی دانم چه شد مخابرات بعد از 13 سال فعالیت ییهو به فکر سیم کارت اعتباری افتاد؟! چون دیداستقبال از این نوع بیشتر است. همچنین آقای صدوقی گفتند از سال 87 نسل 75/2 فعال می شود در حالی که مجددا ییهو گفتند از خرداد فعال می شود. نمی دانم چه گویم که سکوت سرشار از نا گفته هاست.
  • محمد دادفر بورانی
  • تا روز 19 اسفند از اپراتور سؤال می کردی" نیشابور وسبزوار کی وصل می شوند" وعده آخر اسفند می دادند حالا که کلی سیم کارت فروخته شده وعده آخر اردیبهشت می دهند!!!
    شما هم برو عیدیتو از مخابرات بگیر!
    سبزوار که تحت پوشش قرار گرفته است نیشابور هم امروز اضافه می شود.
    تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کرج، ارومیه،قم، مراغه، ساری، اردبیل، کرمانشاه، همدان، گرمی، مشگین شهر، خرم آباد، سراب، قدس، بابل، سنندج، سقز، ایلام، الیگودرز و ملایر، بجنورد، باقرشهر، اندیشه، چهاردانگه، قائم شهر، فردوس، قوچان، آمل، چالوس، کمال شهر، نکا، گرگان، سبزوار، میاندوآب، زنجان و کنگاور به شبکه تلفن همراه ایرانسل پیوسته اند.
  • علی جعفریان
  • ramin najafi عزیز: بنده نه تنها از روی شایعات این مطلب رو ننوشتم، بلکه خودم از همون هفته اول که ایرانسل اومد مشترکش هستم. من انتظار ندارم از همون روز اول خوب باشه. از برخی مشکلات که از طرف برخی افراد هم براش به وجود میاد هم آگاهم اما این انتظار رو دارم که وقتی یک حرفی رو میزنن، وقتی یک وعده ای به مردم میدن، بهش عمل کنن. نه اینکه خیلی راحت حرفشونو عوض کنن یا اینکه اظهار بی اطلاعی کنن
    ایرانسل واقعا ... تا وقتی مشترک نشدید هواتون رو داره بعد از این که مشترک شدید پدرتون رو در میاره قربونش برم وسط جمهوری که انتن نمیده اون دوستایی که میگن آنتن دهیش خوبه میدونن آنتن چیه قبشم که نگو برای من دقیقه ایی 90 تومن در آومده ماهی 1750 تومن هم سایر مبالغ رو میگیره بدون اینکه قبض بیاد ابرو ادم رو می بره از بس انتن نمیده از هر شبکه ایی آنتن اون ضعیف تره خیلی .... پیغام گیر صوتی و ذخیره شماره هنوز فعال نشده درصورتی که در دفترچه اومده تو مترو هر جایی که بخواین ازش استفاده کنید آنتن نمیده تو ساختمانهای مهم که نگو بهتره نخرید چون ایرانسل فقط یه ...است اگه بخواین میتونم قبضهاشو براتون بفرستم
    با سلام خدمت تمام ایرانسل دوستان کیفیت آنتن دهی تو شهرای دیگه صفر sms هایشم که اصلا بدرد نمیخوره اموروز که میزنی یا نمیرسه یا فتوکپی همن برتی طرف تا 2 - 3 روز براش میفرستند سرعت ایترنت هم خیلی خیلی کند است وای بهحال اینکه پولی هم باشد {...} مهمتر از این که گفته اند که نیشابور تا آخر اسفند قرار بوده راه بیفته یا اینکه حتی تو تلویزیم تبلیغ میکنند که نیشابور هم راه افتاده است یه دروغ است تاریخ 4/1/86 {...}
    من از ابتدای شروع به کار ایرانسل از این سیم کارت استفاده می کنم و در منطقه نارمک (تهران) هستم. در ابتدا آنتن دهی خیلی خوب و ارسال sms هم خوب بود و لی به تدریج این خدمات ضیف شدند تا آنجا که اکنون (7/1/86) آنتن دهی در محل صفر شده و هیچ گونه sms ارسال یا دریافت نمی گردد و تماس تقریبا قطع شده و همانطور که دوستان در بالا ذکر کرده اند شماره های 130 و 120 هم هیچگون پاسخ روشنی نمی دهند و خدمات در حد ضعیفی ارایه می گردد
    اگه با بخش پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید میبینید خیلی هم بی راه نگفته و قبضش هم فقط با sms می آد تازه اولین باری هم که sms میزنه میگه وقتش گذشته !
    انتن دهی شبکتون که توی سبزوار خوب نیست اگه لطف کنید برای سرویس پیام گیر که اصلا پوشش شبکه نیست توضیحی بدید ممنون میشم خدا کنه شبکه پوشش ............
    ادرس سایتها سرچ نمیشن هدایای پیشنهادی .مسخره کردین مردومو؟
  • داود نظری
  • در جاده زنجان -بیجار یک مسجد بین راهی وجود دارد که یک دکل ایرانسل در کنار آن نسب نموده اند با وجودیکه مرکز دهستان بزرگ سعید آباد به صورت میانبر 6 کیکومتر ازاین دکل فاصله دارد متاسفانه در سعید آباد ایرانسل آنتن نمی دهد اگر کمی فرستنده های این دکل را بچرخانند هم در سعید آباد ایرانسل آنتن خواهد داد وهم سود زیادی برای شرکت ایرانسل خواهد داشت از مسئولین محترم ایرانسل درخواست رسیدگی داریم . ومن ا.... التوفیق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">