ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانی‌ها هر سال گوشی عوض می‌کنند

| سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه و ثابت اصفهان گفت: مشترکان تلفن همراه در ایران بطور متوسط درهرسال یک بار گوشی تلفن همراه خود را عوض می‌کنند.

"مجید ساتعی" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود مشترکان تلفن همراه در ایران بیشتر بر اساس پیشرفت و ارتقا فناوری‌های موجود در گوشی‌ها، تنوع مدل‌های جدید و ظرفیت حافظه گوشی‌های خود را عوض می‌کنند و خراب شدن گوشی، کمترین دلیل تعویض آن در میان ایرانی‌هاست.

وی‌تصریح‌کرد بیشتر افرادی که اقدام به تعویض گوشی تلفن‌همراه خود می‌کنند جوانان زیر ‪ ۲۵‬سال هستند و این موضوع با افزایش سن کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به‌اینکه برخی از افراد در یک سال چندین بارگوشی خود را عوض می‌کنند، گفت:تعویض گوشی تلفن همراه بیشتر در میان پسرهامشاهده می‌شود.

ساتعی،ملاک ایرانی‌ها برای انتخاب و خرید مدل گوشی را کارکرد مدل مورد نظرشان با استفاده از نظر اطرافیان و دوستان، برخورداری از فناوری‌های جدید و تنوع مدل دانست.

وی سقف هزینه‌ایرانی‌ها برای خرید گوشی تلفن همراه را بین دو میلیون تا دو میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال عنوان کرد و بیان داشت: در زمان حاضر ارزان- ترین گوشی در بازار ایران حدود ‪ ۶۰۰‬هزار ریال قیمت دارد.

به گفته وی نشانهای نوکیا، سونی اریکسون، موتورولا و سامسونگ به ترتیب پر فروش‌ترین مدل‌های گوشی تلفن همراه در ایران هستند.

در زمان حاضر بیش از ده میلیون مشترک تلفن همراه در ایران وجود دارد.

  • ۸۵/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">