ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر مرکز آموزشی " سیتکو" در اصفهان گفت: بنا به آمار اعلام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ملی جوانان ، کشور ایران تا سال ‪ ۸۵‬با کمبود ‪ ۲۷۰‬هزار نیروی انسانی متخصص درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه خواهد شد.

" عمران بهروز" روز جمعه در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دوره آموزشی بین‌المللی ‪ NIIT‬در اصفهان افزود: کمبود این تعداد نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ (ICT‬برای کشور یک معضل اساسی به‌شمار می‌آید که باید با تقویت بخشهای آموزشی و تخصصی به رفع‌آن بپردازیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در ایران بازار بزرگی در حوزه ‪ ICT‬پدید آمده است و آمار منتشر شده در زمینه تعداد کاربران اینترنتی و دسترسی افراد به رایانه گویای عظمت این بازار در آینده است.

به گفته وی مطابق با آمار منتشر شده در اجلاس جامعه اطلاعاتی در ژنو تا سال ‪ ۲۰۰۷‬در ایران حدود ‪ ۳۳‬میلیون نفر به رایانه دسترسی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بر طرف کردن نیاز این بازار بزرگ ،مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص است که باید از هم اکنون به برنامه ریزیهای صحیح در این زمینه بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در ایران میان تخصص فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تقاضای بازار ‪ ICT‬فاصله بسیاری وجود دارد گفت: این امر ما را با معضل کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه می‌کند.

"بهروز" تصریح کرد: آموزش عالی ما نمی‌تواند سیستم درسی خود را با سرعت زیاد پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تقاضای بازار آن هماهنگ کند در نتیجه در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار مشکلات بسیاری به وجود آمده است.

وی وجود آموزشگاههای آزاد بین‌المللی در کشور را در زمان حاضر تنها راه حل این معضل دانست و گفت: باید با توسعه این مراکز و آموزش تخصص و مهارت لازم و به‌روز به‌نیروهای مستعد و جوان کشور به‌رفع نیاز بازار کار بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر کس در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تخصص داشته باشد شغل او حتما تامین است، بیان داشت: از سال ‪ ۱۹۹۵‬تا سال ‪ ۲۰۰۴‬شاهد رشد ‪ ۴۷‬درصدی مشاغل مربوط به حوزه ‪ICT‬در جهان بوده‌ایم که این زمینه نسبت به سایر زمینه‌های شغلی دارای بیشترین رشد بوده است.

این کارشناس اظهار داشت: امروزه در جهان اگر کسی مدارک کامل دوره‌های تخصصی بین‌المللی در زمینه فناوری اطلاعات را داشته باشد در عرض کمتر از سه روز یک شغل بسیار مناسب پیدا خواهد کرد.

وی همچنین به آموزش کودکان و نوجوانان در این زمینه اشاره کرد و گفت:

ما باید با آموزش صحیح برای این دوره‌های سنی، زمینه رشد و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در آینده را فراهم کنیم.

در این مراسم ‪ ۷۰‬نفر از فارغ التحصیلان دوره‌های آموزشی بین‌المللی فناوری اطلاعات هند ( ‪ ( (NIIT‬در اصفهان گواهینامه‌های مهارتی خود در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه را دریافت کردند.

  • ۸۴/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">