ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت موبایل یک دهم ریال ارزان شد

| شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

پس از افزایش 50 درصدی تعرفه تلفن ثابت و کاهش 20 درصدی اینترنت ثابت، قیمت اینترنت موبایل نیز به میزان یک دهم (0.1) ریال کاهش یافته است. پس از این تعیین کف قیمت بسته‌های اینترنتی برای جلوگیری از ارزان فروشی اقدام بعدی خواهد بود.

به گزارش فارس، در جریان بازنگری تعرفه های ارتباطی در کشور، اخیرا تعرفه اینترنت تلفن همراه نیز کاهش یافته است.

با تصمیم جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات، سقف تعرفه دیتای موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده، از نیم ریال (5/.) به 4/. ریال کاهش یافته است. اغلب کاربران اینترنت موبایل از بسته های اینترنت استفاده می کنند. در اغلب موارد مصرف آزاد به صورت ناخواسته اتفاق می‌افتد.

در همین حال تعرفه تلفن ثابت 50 درصد گران شده، قیمت خرید یک خط تلفن ثابت 4 برابر شده و تعرفه اینترنت قرار است 20 درصد کاهش یابد.

تصمیم به تغییر سقف تعرفه اینترنت موبایل در شرایطی اتخاذ شده که مدت ها است بحث تعیین کف برای این سرویس مطرح است.

پیش از این، معاون وزیر ارتباطات از بررسی پیشنهاد یک اپراتور برای تعیین کف قیمت اینترنت موبایل در کمیسیون خبر داده بود تا به این ترتیب اپراتورها مجاز به ارزان کردن بسته ها بیش از حد مشخصی نباشند.

برخی اپراتورها معتقدند در بازار اینترنت موبایل دامپینگ روی می دهد. آنها می گویند: اپراتورهای بزرگ تر به جای ارائه تخفیف در تمامی خدمات از جمله صوت، پیامک و دیتا، قیمت دو خدمت اصلی را ثابت نگه داشته و تنها در قیمت اینترنت تخفیف ارائه می کنند. در نتیجه درآمد اینترنت دچار ضرر می شود.

اما قدم نخست تغییر سقف قیمتی اینترنت موبایل بود که اکنون پس از تعیین تعرفه، تعیین کف قیمت به زودی دستور کار بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">