ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باج‌افزار «دونالد ترامپ» هم آمد

| شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ایران از شناسایی باج افزار تازه «دونالد ترامپ» خبر داد و به کاربران توصیه کرد: هنگام بازکردن نامه های الکترونیکی خود دقت بیشتری داشته باشند.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، باج افزار «دونالد ترامپ» یکی از 11 باج افزار مهم شناسایی به شمار می رود که در جریان انتخابات آمریکا ایجاد شده است.
احتمال استفاده از این باج افزار در هرزنامه های انتخاباتی بسیار زیاد است و بنابراین کاربران رایانه ای باید هنگام استفاده از این ابزار نوین دقت بیشتری داشته باشند.
باج افزارها گونه ای از بدافزارها (نرم افزارهای مخرب) به شمار می آیند که قادرند به روش های مختلف از جمله رمزنگاری، دسترسی قربانی به فایل ها یا کل سیستم را محدود کرده و در ازای دریافت باج، محدودیت را برطرف سازند.
باج افزار دونالد ترامپ در نسخه آزمایشی خود بوده و اگرچه اکنون باجی برای رمزگشایی فایل ها دریافت نمی کند اما احتمال آنکه از این باج افزار در هرزنامه های انتخاباتی استفاده شود، بسیار زیاد است.
مرکز ماهر از کاربران خواسته است دقت بیشتری در دریافت ایمیل هایی که حاوی این موضوع است، داشته باشند.
باج افزار مذکور از الگوریتم AES برای رمزنگاری فایل ها بهره می برد و فایل های رمزشده آن نیز دارای پسوند (ENCRYPTED) هستند.
مرکز ماهر، باج افزار دیگری که به کاربران آسیب می رساند را ناگینی(Nagini) معرفی کرده که در صفحه قفل این باج افزار تصویر یکی از شخصیت های داستانی هری پاتر نشان داده می شود.
باج افزار مذکور از طریق وارد کردن شماره کارت اعتباری نسبت به دریافت باج اقدام می کند.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ایران از شناسایی 11 باج افزار جدید در ماه های اخیر اطلاع داده است.
این مرکز همچنین از تهیه پنج ابزار رمزگشایی برای این باج افزار ها خبر داده است.
مرکز مدیریت امداد وهماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ایران با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات داده و ایجاد مراکز پاسخگویی به رخدادهای امنیت کامپیوتر (CSIRT) در کشورهای مختلف از جمله کشور های حوزه خلیج فارس ایجاد شده است.

  • ۹۵/۰۷/۲۴

مرکز ماهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">