ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازبینی کلیه شاخص های IT در برنامه چهارم !

| سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۱ نظر

بررسی عملکرد و بازبینی کلیه‌ی شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات برنامه‌ی چهارم توسعه در دستور کار شرکت فن‌آوری اطلاعات قرار گرفت.

امیرحسین محبعلی - مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: بر اساس وظایف جدید محوله به شرکت فن‌آوری اطلاعات و جایگاه حاکمیتی و تخصصی آن در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات مقرر شده است که در رابطه با شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات برنامه‌ی چهارم توسعه کشور، بررسی عملکرد و بازبینی عناوین و اهداف کمی شاخص‌ها به صورت مستمر انجام و گزارش‌های پیشرفت آن به حوزه وزارت ICT و مراجع بالادستی مرتبط ارسال گردد.

او ادامه داد: شاخص‌های مرتبط با فن‌آوری اطلاعات مندرج در سند برنامه‌ی پنج ساله‌ی چهارم در دو زیر مجموعه بخشی و فرابخشی تدوین و در قالب قانون برنامه ابلاغ شده است.

وی مجموعه شاخص‌های بخشی فن‌آوری اطلاعات را شامل 11 شاخص عنوان و اظهار کرد: قسمت عمده عملیات این زیرمجموعه در حوزه‌ی وزارت ICT و شرکت‌های تابعه ساماندهی و عملیاتی می‌شود.

محبعلی تصریح کرد: مجموعه شاخص‌های فرابخشی فن‌آوری اطلاعات نیز شامل 33 شاخص و مرتبط با کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور و با محوریت تحقق برنامه‌ها در 4 حوزه‌ی دولت الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، بهداشت و سلامت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی است.

او در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون به دلیل نبود یک متولی حاکمیتی، تخصصی در مقوله‌ی فن‌آوری اطلاعات، به صورت جدی به کنترل عملکرد برخی از شاخص‌های بخشی این حوزه نظیر شاخص خانه‌های شهری متصل به شبکه‌های اطلاع‌رسانی، شاخص روستاهای متصل به شبکه‌های اطلاع‌رسانی بالای 100 نفر جمعیت و شاخص تعداد میزبان‌های اینترنت به ازای هر ده هزار نفر جمعیت پرداخته نشده بود که استخراج وضع موجود و برنامه‌ریزی در جهت بهبود عملکرد این شاخص‌ها به صورت جدی در دستور کار شرکت فن‌آوری اطلاعات است.

  • ۸۷/۰۳/۰۷

نظرات  (۱)

  • احمد آقاجانی
  • کارشناس فن آوری اطلاعات استانداری گیلان هستم لطفا شاخص های فن آوری اطلاعات در برنامه چهارم را در سایت قراردهید همچنین شاخص های ارزیابی ITرادراستان های کشور که انجام شده وبر اساس آن استان ه رتبه بندی شده اند . با تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">