ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وقوع ۷۰ درصد جرایم مجازی در تلگرام

| سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

دادستان کل کشور یکی از مهمترین مشکلات موجود در مواجهه با جرایم فضای مجازی را در دسترس نبودن سرورها دانست و گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این جرایم در فضایی مانند تلگرام خارج از دسترس رسیدگی است.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از دادسرای جرایم یارانه ای با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش روزانه اینترنت و فضای مجازی شاهد افزایش جرایمی در حوزه سایبری هستیم که بعضا در قانون جرایم رایانه ای احصا نشده است.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به کمبود نیرو و امکانات در دستگاه قضایی، تاثیر آن بر حوزه رو به گسترش جرایم رایانه ای و فضای مجازی را کاملا مشهود دانست و افزود: کمبود نیرو و امکاناتی که در دستگاه قضایی و دادستانی وجود دارد، در دادسرای جرایم یارانه ای هم کاملا مشهود است و به همین دلیل ورودی و خروجی پرونده در این دادسرا با وجود همه تلاشی که همکاران ما انجام می دهند،اصلا متناسب با نیرو و امکانات این مجموعه نیست.

وی با اشاره به اینکه گزارش جامعی از مشکلات و کمبود های این دادسرا تهیه و به ریاست قوه قضاییه هم ارائه خواهد شد تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات موجود در مواجهه با جرایم فضای مجازی در دسترس نبودن سرورها است، به طوری‌که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این جرایم در فضایی مانند تلگرام خارج از دسترسی ما برای رسیدگی است و در واقع آزاد گذاشتن چنین فضایی که دارای قابلیت وقوع جرایم متعدد است؛ به بهانه لزوم آزاد بودن فضای مجازی منطقی و قابل قبول نیست. 

دادستان کل کشور خواستار تامین امنیت دسترسی به فضای مجازی با نظارت مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به منظور کاهش جرایم آن شد و گفت: باید راه ارتکاب جرم در فضای مجازی مسدود شود.

  • ۹۶/۱۲/۲۲

آمار

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">