ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطالعات پژوهشگران موسسه تحقیقاتی کودکان در سیاتل نشان می دهد ارتباط مستقیمی بین بازی های رایانه ای خشن و افکار، رفتار و احساسات تهاجمی درکودکان وجود دارد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال ساینس، تاثیر بازی های خشن بر روح کودکان و سرایت آن به دنیای واقعی تا اندازه ای است که متخصصان کودک دست به دامن والدین، شوراهای سیاست گذاری و سازندگان بازی ها شده اند.
در سال های گذشته دسترسی کودکان به اطلاعات فضای مجازی و بازی های رایانه ای کمتر از امروز بود. در حال حاضر و با متداول شدن تلفن های هوشمند، دسترسی کودکان به انواع اطلاعات و بازی ه با سهولت بیشتری صورت می گیرد و کنترل و نظارت والدین بر فضای مجازی کمتر و سخت تر شده است.
مطالعات پژوهشگران موسسه تحقیقاتی کودکان در سیاتل نشان می دهد ارتباط مستقیمی بین بازی های رایانه ای خشن و افکار، رفتار و احساسات تهاجمی کودکان وجود دارد. تاثیر بازی های خشن بر روح کودکان و سرایت آن به دنیای واقعی تا اندازه ای است که متخصصان کودک دست به دامن والدین، شوراهای سیاست گذاری و سازندگان بازی ها شده اند.
متخصصان به والدین توصیه می کنند که برنامه پرهیز بازی، دقیق مشابه رژیم غذایی، برای کودکان تدارک ببینید تا علاوه بر اینکه مدت زمان بازی را محدود کنند، بر محتوا و کیفیت آن نیز نظارت داشته باشند. این مطالعه ضرورت کنترل کودکان کمتر از شش سال را ضروری تر می داند؛ چراکه کودک در این سنین قادر به تشخیص دنیای فانتزی مجازی از دنیای واقعی نیست.
روانشناسان، بازی های رایانه ای خشونت آمیز را به هیچ وجه برای کودکان و نوجوانان مجاز نمی دانند و به والدین توصیه می کنند که کودکان را به سمت بازی های فکری و بازی هایی که فعالیت بدنی دارند سوق دهند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatrics منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">