ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بانکداری الکترونیکی با پیک موتوری

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۱۱:۲۲ ق.ظ | ۱ نظر

امیر اشگان تربیت جویی - امروزه روند گسترش فناوری‌های جدید در بیش‌تر امور زندگی بشری در حال افزایش بوده و نقش و حضور صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دیگر صنایع بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

یکی از صنایعی که از این تاثیر بهره‌مند شده است، صنعت بانکداری است. بانک‌های کشور ما هم چند سالی است که در حال گسترش فعالیت‌های بانکداری الکترونیکی خود بوده و هر یک به نسبت پشتوانه‌های کارشناسی و فنی خود در این مسیر حرکت کرده‌ و به تبلیغ خدمات الکترونیکی خود می‌پردازند. اما متاسفانه محتوای تبلیغات این خدمات با واقعیت موجود فاصله‌ای زیاد دارد. برای نمونه توجه خوانندگان «فناوران» را به داستانی که برای خود من اتفاق افتاد جلب می‌کنم و امیدوارم مسوولان نسبت به تصحیح و تغییر این ساختار اهتمام ورزند.

بنده به عنوان یک مشتری با سابقه و خوش حساب، در بانک تجارت حساب جاری و پس‌انداز دارم که برای استفاده از خدمات اینترنتی و الکترونیکی این بانک، براساس دستورالعمل ارایه شده فرم‌های ضروری را از سایت بانک پرینت گرفته، تکمیل کرده و به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کردم. پس از ارایه فرم‌های یاد شده در تاریخ 21/06/87 به معاون شعبه، ایشان محبت کرده و فرمودند که پس از 10 روز برای دریافت Username و Password دوباره به همان شعبه مراجعه کنم.

با توجه به مشغله کاری و شلوغی مهرماه، در تاریخ 08/08/87 برای دریافت کد کاربری و رمز اینترنتی خود مراجعه کردم و پس از 45 دقیقه معطلی به سبب جست‌وجوی کارمند بانک در زونکن‌ پاکت‌های رمز مشتریان، با کمال تعجب دریافتم که هنوز پاکت حاوی رمز من برای شعبه ارسال نشده است (آن هم پس از 45 روز).

معاون محترم شعبه طی تماس تلفنی با مرکز مربوطه، مساله را جویا شد که مسوول مربوطه توضیح داد: «به دلیل چاپ فرم‌های کاری، سرور مشغول بوده و امکان ارایه پاسخ را ندارم، 10 دقیقه دیگر تماس بگیرید». فردای آن روز برای پیگیری کار باز به شعبه بانک مراجعه کردم. معاون محترم که پیگیر ماجرای من بود گفت: طی تماس با مرکز گفته‌اند که پاکت حاوی کد‌ کاربری ممکن است در مسیر ارسال از مرکز به شعبه بانک که توسط پیک موتوری انجام می‌پذیرد مفقود شده باشد لذا یک کد کاربری جدید همراه با رمز ورود آماده و مجددا ارسال می‌نماییم. شما لطفا 10 روز دیگر مراجعه کنید.

بله، سیستم بانکداری الکترونیکی ما که برای ارسال کد کاربری و رمز ورودی دسترسی به یک حساب، به بیش از 2 ماه زمان نیاز دارد، برای ارسال سند‌های حسابداری بین بانکی به چند ماه وقت احتیاج خواهد داشت. با توجه به ثبت نشانی پست الکترونیکی مشتری در فرم‌های مربوطه، به سادگی می‌توان این‌گونه اطلاعات را توسط ایمیل ارسال کرد تا هم در زمان و هم در هزینه‌های کاغذ NCR، پیک و غیره صرفه‌جویی شود.

  • ۸۷/۰۸/۱۸

نظرات  (۱)

اینجا ایرانه یه گربه هفت هزار ساله زنده است تا وقتی که نفت خام داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">