ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باید با کاهش هزینه زمینه توسعه IT را فراهم کرد

| پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از بخش خصوصی به عنوان مکمل دولت در ارایه خدمات اینترنی و توسعه فناوری اطلاعات، یاد کرد و گفت: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در هر دو بخش دولتی و خصوصی، می‌توان برای توسعه کشور قدم برداشت.

"عبدالمجید ریاضی"، در جلسه‌ای درباره نقش شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در برنامه چهارم توسعه کشور، افزود:همه ما باید با حداکثر توان در جهت بالابردن کیفیت زندگی مردم، بالابردن رفاه اجتماعی و تامین آسایش و آرامش جامعه تلاش کنیم.

وی، گفت: باید توجه کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‌تواند زیر ساخت ایجاد رفاه و بالابردن کیفیت زندگی برای مردم باشد.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از این رو برای اجرای بهینه وظایف دولت، بخشهایی از برنامه‌های دولت به بخش خصوصی سپرده شد.

ریاضی درهمین‌باره خاطرنشان کرد که هم‌اکنون می‌کوشیم تا مشکلات بخش خصوصی با دولت را به حداقل برسانیم.

ریاضی افزود: شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی باید خود را از یک خانواده بدانند، اما فراموش نکنند که تنها در سایه یک رقابت سالم است که می‌توان به خدمات بهتر دست یافت.

وی، تاکید کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده در برنامه چهارم توسعه کشور قرار است تعداد کاربران اینترنت از هفت میلیون به ‪ ۳۰‬میلیون برسد که این امر نقش شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی را پررنگ تر می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات، گفت: از آنجا که وجوه مشترک زیادی میان شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی پرسرعت (‪ (PAP‬وجود دارد، باید این وجوه را شناسایی کنیم تا منافع تامین شود.

وی، افزود: باید سعی کنیم، با برگزاری نشست‌هایی در جهت ارایه سرویسهایی با کیفیت بالا، ایده‌هایمان را به هم نزدیک کرده و به یک هدف واحد برسیم.

ریاضی، اظهار داشت: باید کوشید تا قیمت‌های‌ارایه شده‌سرویسهای اینترنتی با سبد درآمدی خانواده متناسب باشد و با پایین آوردن هزینه‌ها امکان توسعه استفاده از فناوری اطلاعات را فراهم کرد.

وی، گفت: شرکتهای ‪ PAP‬باید تمام تلاش خودرا جهت تامین رضایت و منافع ذی نفعان خود که شامل مردم و دولت هستند، به کار بندند.

معاون وزیر ارتباطات، گفت: استفاده از فناوری‌های پیشرفته با تمام ظرفیت و کیفیت بالا در کشور و کاهش قیمت در حدی که تمام قشر متوسط جامعه نیز بتوانند از آن استفاده کنند، از اهداف این وزارتخانه است.

ریاضی، افزود: در تلاش هستیم تا میان شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی تقسیم کار انجام دهیم تا هر شرکت در حوزه تخصص خود فعالیت کند.

وی، خاطرنشان کرد که همچنین تلاش می‌شود شرکتهای ‪ PAP‬به صورت جزیره‌ای فعالیت نکرده بلکه شبکه‌ای متصل به هم باشند.

در این جلسه مشکلات شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (‪(PAP‬ در زمینه ارایه سرویس‌های (‪ (ADSL‬که خطوط پرسرعت برای ارایه اینترنت پرسرعت است، بررسی شد.

  • ۸۴/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">