ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهردار تهران گفت: تشکیل سازمان فناوری های نوین هدایت شهرداری در حوزه فناورانه است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان نود و ششمین جلسه خود، ادامه بررسی لایحه "اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهری" را در دستور کار قرار دادند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه فلسفه وجودی این سازمان هدایت است، اظهار داشت: شهرداری در حوزه های تخصصی اجزا و عناصری را ایجاد می کند که از آن طریق هدایت را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه اگر توفیقی در حوزه فناوری در کشور داشتیم ایجاد معاونت علمی ریاست جمهوری است، گفت: عملا ما یک سازمان تأسیس می کنیم که کار آن توصیه نیست بلکه اجرا و هدایت ظرفیت های شهرداری در حوزه فناورانه است.

زاکانی با بیان اینکه ریاست شورا و هیات مدیره سازمان مذکور با بنده است، گفت: تأکید بر این بوده که مسیری را نرویم که ابهام ایجاد کند.

وی ادامه‌داد: این سازمان ابهامی ندارد و کلیه ظرفیت های فناورانه شهر تهران را در حوزه مدیریت شهری به صورت یکپارچه هدایت می کند.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ شهر تهران که می تواند برای شهر هویت خلق کند ظرفیت دانشی است، اظهار داشت: بزرگترین مجموعه های دانشی در سطح شهر تهران وجود دارد که ایجاد زمینه برای همکاری با این مجموعه ها و دانشگاه ها موضوع اصلی برای مدیریت شهری است که از این انتفاع کل شهر بهره برداری خواهد کرد.

زاکانی افزود: ظرفیت شهرداری در مشارکت با دیگران تشدید می شود و از سرریز آن کل کشور منتفع خواهد شد به طوری که محدود کردن آن به داخل شهرداری، خساراتی را برای شهر به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای مثال کارخانه سیمان ری در حال تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری خلاق است، گفت: کل تولیدات این مرکز به گونه ای نیست که برای شهرداری تهران مصرف شود و می تواند با تولید خود کل شهر تهران را پوشش دهد.

زاکانی با تأکید بر اینکه کار فناوری مزیتی قطعی برای کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به واژه کارآفرینی است و در شرایطی که مجموعه ای در شهرداری هست که می تواند برای خلق کارآفرینی داشته باشد، دلیلی ندارد که این مساله را نادیده بگیریم.

وی افزود: باید منبعی برای تولید دائمی و خلق ثروت و قدرت برای شهر تهران باشد لذا درخواست من این است که متن قبلی اساسنامه تأیید و تصویب شود.

شهردار تهران رعایت ضوابط و قوانین را جزء اقدامات ابتدایی شهرداری عنوان کرد و افزود: ما اختیارات داریم و این اختیاری که برعهده شهرداری است می تواند به سمت خلق دانش و هویت برای شهر تهران پیش برود.

در نهایت اعضای شورای شهر بخشی از اساسنامه سازمان فناوری نوین و نوآور شهر را تصویب کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">