ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بخش خصوصی در حوزه IT دنبال دلالی است

| شنبه, ۷ خرداد ۱۳۸۴، ۰۸:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

ایسنا - رییس دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریفگفت: ورود مظاهر تکنولوژی بدون جذب صحیح و سازگاری با فرهنگ جامعه منجر به بروز هرج و مرج و تضاد با فرهنگ می‌شود.

دکتر سعید باقری شورکی گفت: با تلاش برای تهیه الگوی فرهنگی جاری در کشور و ایجاد برنامه توسعه 20 ساله‌ی فرهنگی برای رسیدن به پایه فرهنگی قادر به جذب درست تکنولوژی و نحوه سازگاری آن با فرهنگ جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: جامعه با پشتوانه ثروت اجتماعی بدون هیچ نظر کارشناسی در مورد ابعاد مختلف تاثیرگذاری تکنولوژی بر روابط اجتماعی و فرهنگی شاهد رشد بالای بخش دلالی خواهد بود. یکی از این معضلات دیگر تفکر هراس آمیز عقب ماندن از قافله بین‌المللی است که منجر به اخذ بودجه‌های کلان و امتیازات بسیار ذیقیمت می‌شود.

وی نداشتن تفکر کارشناسانه در ورود هر یک از مظاهر تکنولوژی را دلیلی بر بروز معضل تضاد آن با جامعه و بی‌اعتمادی نسبت به نیروهای متخصص داخلی می‌داند.

دکتر باقری با اظهار تاسف در مورد عملکرد بزرگ‌ترین مجموعه‌های خصوصی تحت عنوان سردمداران IT در کشور گفت: عمده فعالیت‌های این مجموعه‌ها دلالی است و کار جذب یا بومی‌سازی تکنولوژی هرگز مسئله تعریف شده‌ای برای هیچ کدام از این مجموعه‌ها نبوده است.

  • ۸۴/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">