ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالی که همیشه در مبادلات اقتصادی تولیدکننده از خریدار طلب دارد، کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان فروشنده به مخابرات ۳۳ میلیارد تومان بدهکار است چنانکه به گفته معاون شرکت، مخابرات همواره ۵۰ درصد مبلغ خرید را به کارخانه می‌پردازد.

به گزارش فارس، در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به پایان اسفند 95 شرکت مخابرات ایران مبلغ 1318 میلیارد ریال اقلام راکد و سنواتی دیده می‌شود که شرکت بابت آن 315 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول نگه داشته است. 

معاون مالی و امور مجامع شرکت‌های تابعه شرکت مخابرات ایران در مجمع این شرکت در توضیح مبلغ اقلام راکد و سنواتی از بدهی کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان یکی از بندهای تشکیل‌دهنده بدهی 131 میلیارد تومانی خبر داد. 

کمال بیگدلی گفت: مخابرات 33 میلیارد تومان از کارخانجات مخابراتی طلب دارد. 

وی ادامه داد: در گذشته مبلغ طلبکاری 7 میلیارد تومان بود که به رقم فعلی افزایش یافته است. 

به گفته وی، در حال حاضر مخابرات همواره هر میزان خریدی که از کارخانجات مخابراتی ایران دارد، مبلغ 50 درصد آن را می‌پردازد و مابقی را بابت طلبکاری منظور می‌کند، اما با این شرایط نیز این تولیدکننده نمی‌تواند حقوق کارگران خود را بدهد و کارخانجات مخابراتی چاره‌ای جز این ندارند. 

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در سال 48 با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن وقت به نسبت 30 درصد، بانک توسعه صنعتی به نسبت 30 درصد و شرکت زیمنس آلمـان به نسبت 40 درصد برای تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور با ظرفیت اسمی سالیانه 45 هزار خط تلفن EMD و 60 هزار دسـتگاه تلفن رومیزی به صورت شرکت سهامی خاص به بهره برداری رسید.

در گذر زمان با اعمال تغییراتی در سهامداری و نوع تولیدات این کارخانه، زمانی به بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی مراکز تلفن ثابت و سیار کشور تبدیل شد و حتی به کشورهای آسیایی از جمله ویتنام، قرقیزستان، افغانستان و تاجیکستان صادر داشت.

1670 نفر نیروی انسانی تا پایان سال 81 در این مجموعه مشغول بودند و بیش از 80 درصد از سوئیچ‌های ثابت منصوبه و بیش از 20 درصد سوئیچ‌های سیار کشور را تولید و نصب کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">