ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخورد با کافی نت‌های بدون فیلترینگ

| يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۸۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

لزوم ایجاد شهرهای الکترونیکی برای اداره صحیح کشور و برخورد قانونی با کافی نت های بدون مجوز از مباحثی بود که در نخستین همایش جوانان، اینترنت و حقوق شهروندی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، منصور شکوهمند امروز در نخستین همایش "جوانان ، اینترنت و حقوق شهروندی" در کرج، اظهار داشت : شهر الکترونیکی اختراع و پیشنهاد نوآوران نیست بلکه واقعیتی است که بر اساس نیاز جای خود را در جامعه بازمی کند در صورت بی توجهی به آن دولت ها در آینده با پرداخت هزینه های بیشتری مجبور به اجرای آن خواهند شد.

وی افزود : با هدایت شهرهای سنتی امروز به سوی فناوری های نوین و استفاده از دستاوردهای اینترنتی شهرها به سیستم الکترونیکی مجهز می شوند و به طور قطع کیفیت و ضریب ایمنی در چنین شهرهایی هر روز افزایش چشمگیری می یابد.

شکوهمند خاطر نشان کرد : از طریق ایجاد این شهر می توان ترافیک را روان تر کرد و میزان امنیت را بالا برد همچنین انجام مراحل اداری بدون مراجعات مکرر امکان پذیر خواهد شد.

وی اضافه کرد : انجمن صنفی کارکنان شبکه های اینترنتی توانایی فراهم کردن بستر تبدیل شهرهای سنتی به شهرهای الکترونیکی را دارد و با حمایت ارگانهای مختلف قادر است به سرعت در این امر پیشرفت کند .

دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز در این همایش به تخلفات اینترنتی اشاره کرد و اظهار داشت : با وضع قوانین جدید در خصوص جرائم اینترنتی ، میزان تخلفات به حد چشمگیری کاهش یافته است و علم و اخلاق در کنار یکدیگر به نحو مطلوبی به جوانان خدمات رسانی می کنند.

اصغر شفیعی خورشیدی خطاب به صاحبان کافی نت ها گفت : کافی نت هایی که بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند و سیستم های آنها فاقد فیلترینگ باشد به شدت برخورد قانونی می شود.

وی افزود : برای متخلفان این امر بین 10 تا 50 میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده و امید می رود با درنظر گرفتن قوانین سخت در این امر استفاده از اینترنت قانونمند شود.

به گزارش مهر، در همایش جوانان ، اینترنت و حقوق شهروندی که صبح امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، صاحبان کافی نت ها ، اعضای اتحادیه صنف الکترونیک کرج ، اعضای انجمن صنفی کارکنان شبکه های اینترنتی و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان کرج حضور داشتند.

  • ۸۵/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">