ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخورد دوگانه مخابرات با بخش خصوصی

| يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - شرکت مخابرات طی ماه‌های گذشته نشان داده که دارای سیاست دوگانه‌ای در نحوه برخورد و تعامل با بخش خصوصی است و این مهم نیز دارای مصداق‌هایی است.

در حال حاضر مخابرات در مورد پیمانکاران عمومی (GC‌ها)، واگذاری هرچه بیشتر سیم‌کارت‌ها و عقد قرار داد با شرکت ماهواره‌ای ثریا به نوعی با بخش خصوصی درگیر است.

اما نحوه مواجهه آقای مخابرات با هر کدام از این پرونده‌ها به یک شکل است. در مورد پیمانکاران عمومی که کلی انتقاد و گلایه نسبت به نوع عملکرد ایشان وارد شد و همگان بر این نکته به اجماع رسیدند که کندی GC‌ها موجب کندی توسعه خواهد شد. اگرچه پرونده GC‌ها موضوع جدیدی نیست اما مخابرات چه کرد، مخابرات با هر بار سرآمدن مهلت پیمانکاران عمومی، مهلت دیگری به ایشان داد و بسیار صبوری کرد. در مورد آخر که باز هم مهلت GC‌ها به پایان رسید و کار ایشان به پایان نرسید نیز معلوم نشد سرانجام چه شد ولی شواهد نشان می‌دهد که آقای مخابرات باز هم با مهلت بیشتر موافقت کرده است.

اما برگردیم به عرصه عرضه سیم‌کارت‌‌های بیشتر از سوی مخابرات، موضوعی که مثل همه ساله جنجال‌های بی‌نتیجه‌ای داشت و کار ثبت‌نام‌ها آغاز شد.

عمده اعتراضات نیز به عرضه سیم‌کارت‌های جدید اعتباری در کنار سیم‌کارت‌های دایمی اپراتور دولتی بود اما پاسخ آقای مخابرات به این انتقادات آن بود که مهلتی در این مورد در کار نیست و اگر واگذار نکنیم، عقب می‌مانیم. بنابراین در این مورد اپراتور دولتی نشان داده که با قاطعیت، مدارایی با رقبای خصوصی خود نخواهد کرد.

مورد آخر نیز به عقد قرارداد مخابرات با شرکت ثریا بازمی‌گشت که تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی معتقد بودند این قرارداد اصولا بدون توجه به توان داخلی منعقد شده است. جواب مخابرات نیز به این موضوع این بود که اگر کسی توان دارد، جلو بیاید. در حالی که هیچ‌گاه به طور مستقیم از آن دسته از بخش خصوصی که با هویتی آشکار این انتقاد را مطرح کرده بودند برای بررسی و شنیدن نقطه‌نظرات ایشان دعوت به عمل نیامد و موضوع با پاسخ‌های سیاسی بی‌نتیجه ماند.

موارد یادشده گویای نوعی دوگانگی در نحوه برخورد مخابرات با بخش خصوصی است که تبیین چرایی آن نیز با خود ایشان است.

منبع : روزنامه جهان صنعت

  • ۸۵/۱۱/۲۲

نظرات  (۱)

آقای شمیرانی آسمان ریسمان میبافی .مطلب دیگری نداری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">