ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی اکبر شیرکوند با بیان اینکه تاکنون 6200 کانال تلگرام و هزار صفحه اینستاگرام در سامانه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد ثبت نام کرده‌اند گفت: کاندیداهای انتخابات فقط باید در کانال‌ها و صفحات مجوزدار و قانونی تبلیغات کنند.

اکبر شیرکوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در مورد آخرین آمار ثبت‌نام کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در سامانه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تاکنون مدیران 6 هزار و 200 کانال تلگرامی در سامانه این مرکز ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی درباره تعداد ثبت‌نام صفحات اینستاگرامی در این سامانه افزود: تاکنون اطلاعات یک هزار صفحات اینستاگرامی در سامانه این مرکز توسط مدیران این صفحات درج شده است. 

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آخرین تمدید مرکز رسانه‌های دیجیتال درباره ثبت‌نام کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی مربوط به 15 اسفند سال گذشته است، اما ثبت‌نام‌ها در این سامانه همچنان ادامه دارد و در این رابطه باید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال این وزارتخانه باید تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند. 

شیرکوند تصریح کرد: کانال‌های ثبت‌شده تلگرامی حق انتشار تبلیغات به ویژه تبلیغات انتخاباتی را دارند و نیازی به دریافت مجوز قانونی تحت عنوان کانون‌های تبلیغاتی ندارند. 

وی گفت: براساس قانون، کلیه کاندیداهای انتخاباتی موظف هستند در کانال‌های مجوزدار و ثبت‌شده تبلیغات خود را انجام دهند و حق تبلیغات در کانال‌های غیرقانونی را ندارند که این موضوع به صراحت در دستورالعمل و مصوبه شورای عالی فضای مجازی و ابلاغیه رئیس این شورا بیان شده است. 

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخورد با کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی افزود: برخورد با این کانال‌ها و صفحات برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مسئولیت این کار برعهده پلیس فتا نیروی انتظامی است و همین که این کانال‌ها و صفحات، غیرقانونی باشد، پلیس فتا می‌تواند و باید رأساً اقدامات لازم را انجام دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">