ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی ورود پهنای باند توسط بخش خصوصی

| شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۸۷، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: فراخوانی درباره‌ی ورود پهنای باند توسط بخش خصوصی به داخل کشور اعلام کرده و پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارایه شده است.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی ورود پهنای باند توسط بخش خصوصی به داخل کشور اظهار کرد: به علاقه‌مندان و متقاضیان اعلام شد در صورتی که می‌توانند به ورود هر خط STM1 پهنای باند با قیمت زیر 10 هزار دلار یعنی به تعبیری پایین‌تر از قیمتی که در حال حاضر بخش دولتی یا شرکت ارتباطات زیرساخت وارد می‌کند اقدام کنند، به ما اعلام کنند.

وی با بیان این که این موضوع هنوز اجرایی نشده است، تصریح کرد: شرکت‌های انتقال داده ندا یا PAP به ما اعلام کرده‌اند که قرار است کنسرسیومی تشکیل دهند که می‌تواند حتی پایین‌تر از رقم خرید یک STM1 پهنای باند را به کشور وارد کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: از شرکت‌های متقاضی دعوت کردیم تا در جلسه‌ای مباحث، نظرات و راهکارهای اجرایی خود را برای این موضوع به ما ارایه دهند و سازمان نیز از هرگونه حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

همچنین مسعود ریاضیات - رییس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این که چرا کاهش هزینه‌ی اینترنت پرسرعت برای شرکت‌ها برای کاربران نهایی تاثیری نداشته است اظهار کرد: زمانی شرکت‌های انتقا ل داده یا ندا به شبکه‌ی زیرساخت پیشنهاد کردند که حاضرند کنسرسیومی تشکیل داده و پهنای باند مستقیم از خارج تهیه شود.

وی با بیان این که ورود یک STM1 پهنای باند که 155 مگ است، نزدیک 6 هزار دلار برای مخابرات هزینه دارد گفت: مخابرات این میزان را به هشت برابر قیمت می‌فروشد یعنی هر STM1 را به قیمت 48 میلیون تومان به فروش می‌رساند و این کاهش20 درصدی قیمت را بعد از این گرانفروشی انجام داده است.

به گفته‌ی ریاضیات مخابرات در حال حاضر بزرگ‌ترین گرانفروش است و چنانچه تهیه و تامین پهنای باند دست بخش خصوصی باشد، می‌تواند پهنای باند را به یک چهارم قیمت تهیه و توزیع کند؛ در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی با حداقل سود و در بسیاری مواقع با ضرر پهنای باند واگذار می‌کنند زیرا خود شرکت ارتباطات زیرساخت در راس هرم پهنای باند را به چندین برابر قیمت بین‌المللی واگذار می‌کند.

  • ۸۷/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">