ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی کاهش قیمت اینترنت در کمیسیون صنایع

| شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۱ نظر

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: بررسی کاهش قیمت اینترنت مجددا در دستور کار کمیسیون صنایع قرار می گیرد.

"شریف حسینی" درگفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به تاثیر رقابت در تمامی حوزه ها، اظهار داشت:رقابت نه تنها باعث افزایش کیفیت می شود بلکه می تواند قیمت یک محصول را کاهش دهد که این موضوع نیز هم اکنون در حوزه اینترنت کشورمان وجود دارد.

وی گفت: برای کاهش قیمت اینترنت ابتدا لازم است قیمت تمام شده واردات پهنای باند و سپس قیمت عرضه آن به مصرف کنندگان توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت مشخص شود، تا از این طریق امکان تصمیم گیری برای کاهش قیمت اینترنت فراهم شود.

وی اشاره به اینکه تا کنون کمیسیون صنایع و معادن جلسات متعددی با وزیر ارتباطات ومسئولان شرکت ارتباطات زیر ساخت در زمینه ساماندهی وضعیت اینترنت برگزار کرده است، اظهار داشت: در این جلسات قیمت، سرعت و کیفیت شبکه اینترنت در کشور به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با توجه به نیازاینترنت در جامعه امروزی گفت:در شرایط حاضر جوانان، محققان، پژوهشگران ، دانشجویان و سایر افراد به این شبکه جهانی نیازمندند و بدون آن نمی توانند خدمات ارائه کنند.

حسینی معتقد است که هر چقدرهزینه اینگونه خدمات کاهش یابد، سود بیشتر نصیب همه افرادمی شود.

وی با اشاره تصویب قوانینی به منظور ایجاد مانع از انحصار زیر ساخت در واردات پهنای باند ، گفت: مجلس در مراحل بعدی این اقدام را در دستور کار خود قرار می دهد در حال حاضر بررسی قیمت تمام شده اینترنت و سودی که شرکت ارتباطات زیر ساخت از اینترنت اخذ می کند در اولویت نخست کاری مجلس قرار دارد.

این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند که نرخ پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت نزدیک به دو برابر قیمت پهنای باندی محاسبه می شود که این شرکت از درگاههای بین المللی خریداری می کند با این وجود فعالان این بخش امیدوارند که با آغاز بکار پروژه های بین المللی همچون پروژه کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس و ترانزیت ایران اروپا که ایران نیز در آنها سهیم است نرخ پهنای باند اینترنت تا نصف رقم فعلی کاهش یابد.

هم اکنون نرخ پهنای باند اینترنت در ایران بسیار گرانتر از دیگر کشورها است به نحوی که این قیمت 20 برابر اینترنت در انگلستان و حدود 10 برابر ترکیه تخمین زده می شود که دلیل آن هزینه ترنسمیشن – خطوط انتقال- عنوان شده است.

  • ۹۰/۰۶/۱۲

نظرات  (۱)

سلام تا زمانی که پهنای باند کشور به این صورت دست دست شود، قیمت ها همینی هست که می بینید! یکی پهنارو وارد میکنه، فلان درصد میکشه روش تا سود کنه! اون میفروشه به فلان شرکت بزرگ و اونم درصدی قیمت رو بالا میبره و ... این طوری میشه که کاربر نهایی 20 برابر قیمت واقعی اینترنت رو باید پرداخت بکنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">