ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی یزدی‌خواه گفت: ما در مجلس بدنبال این هستیم که هزینه‌های خرید نت را کاهش دهیم و موانع بر سر راه کسب و کار منطقی و آبرومند را برطرف کنیم و فضای مجازی را برای خانواده و صاحبان کسب و کار سالم‌سازی و ایمن کنیم.

به گزارش ایلنا، علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به تاکید نمایندگان مجلس بر تقویت کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی اظهار داشت: باید تلاش کنیم شرایط لازم برای کسب و کارهای سالم اینترنتی فراهم و این شیوه از کسب درآمد توسعه یابد. البته این کسب و کارها خطرات خاص خود را نیز دارد اما به لحاظ صرفه‌جویی در وقت و هزینه تمام‌شده کالا دارای مزیت است. ضمن اینکه پرداخت‌های به‌هنگام باعث می‌شود گردش مالی تولیدکننده و مصرف‌کننده افزایش یابد.

وی افزود: البته ممکن است مشکلاتی نیز در فضای کسب و کارهای اینترنتی شاهد باشیم از جمله اینکه اجناس ارسالی با آنچه سفارش داده شده تطابق نداشته باشد و درصد کمی سوءاستفاده هم صورت گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس آلوده بودن فضای مجای به اقدامات غیراخلاقی، غیرقانونی و خارج از عرف را از دیگر مشکلات این عرصه برشمرد و گفت: پلیس فتا و دادستانی باید نسبت به جلوگیری از چنین فضایی ورود کنند.

وی از آمادگی مجلس برای اصلاح یا وضع قانون جدید در حوزه فضای مجازی خبر داد و افزود: نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون فرهنگی آمادگی لازم برای کمک به مجریان این عرصه را دارند.

یزدی‌خواه با انتقاد از بروز و ظهور سایت‌های شرط‌بندی‌ و بازی‌های غیرمشروع، گفت: ما در این زمینه نیز بدنبال اصلاح امور بوده و به دستگاه اجرایی کمک می‌کنیم.

وی یادآور شد: به طور کلی مبادلات الکترونیکی و خرید کالا و خدمات به صورت غیرحضوری در کشور در حال گسترش است و بعد از کرونا نیز همین شیوه تداوم خواهد داشت، به همین جهت ما در مجلس بدنبال این هستیم که هزینه‌های خرید نت را کاهش دهیم و موانع بر سر راه کسب و کار منطقی و آبرومند را برطرف کنیم و فضای مجازی را برای خانواده و صاحبان کسب و کار سالم‌سازی و ایمن کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">