ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بروز اشکالی مهم در سامانه رجیستری گوشیهای تلفن همراه، گلایه برخی مسافران که با خود گوشی به کشور آورده‌اند را درآورد و وزیر ارتباطات نیز این اشکال را پذیرفت.

اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه برای مقابله با کالاهای قاچاق این رده، چندی است اجرایی شده و پروسه‌ای را برای ثبت شناسه‌های یکتا محصولات ارتباطی سیم‌کارت‌خور در نظر گرفته است.

رجیستری، طرحی است که امکانی را فراهم می‌آورد تا با ترکیب شناسه یکتای هر گوشی با شناسه سیم‌کارت، کدی حاصل شود که قابل شناسایی برای اپراتورهای ارائه دهنده خدمات باشد.

در واقع با اجرای این فرآیند فنی، به هر گوشی یک کد اختصاص می‌یابد که قابل شناسایی در شبکه رجیستری خواهد بود؛ از این رو گمرک ایران هر کدی را که تأیید و در سامانه مشترک با اپراتورهای همراه قرار دهد، امکان فعالیت خواهد داشت در غیر این صورت گوشی که کد ترکیبی آن با سیم‌کارت در سامانه مذکور (همتا) وجود نداشته باشد، اپراتورهای ارتباطی سرویسی به آن نخواهند داد و عملا گوشی ناکارا می‌شود.

با توجه به اینکه از چهاردهم آذر ماه سال جاری، اجرای مقررات حاکم بر برندهای موبایل آغاز شده و تاکنون به سراغ تولیدات چهار برند "اپل"، "گوگل پیکسل"، "بلک‌بری" و "موتورولا" رفته است رفته رفته اشکالات این طرح رخ نمایان می‌کند.

به گزارش تسنیم تا پیش از این اگر مسافران گوشی را با خود به کشور می‌آوردند باید تنها در دفاتر گمرک موجود در پایانه‌ها، اقدام به ثبت شناسه گوشی و پرداخت عوارض می‌کردند که این مشکل با راه‌اندازی سامانه آنلاین تا اندازه‌ای حل شد.

بیشتر بخوانید : سامانه آنلاین رجیستری گوشیهای مسافری راه‌اندازی شد

حال با توجه به رفع این مشکل، ظاهرا چالش دیگری گریبان مسافرانی که با خود گوشی به کشور می‌آورند را گرفته است.

یکی از مسافرانی که اخیرا اقدام به وارد کردن گوشی مسافری کرده و از طریق این سامانه آنلاین، شناسه و پرداختهای گمرکی را انجام داده است، با مشکلی مواجه شده که درباره آن از وزیر ارتباطات خواسته تا مشکل را برطرف کند.

وی گفته از زمان پرداخت عوارض ورود مسافری برای رجیستری تلفن همراه از سامانه اینترنتی گمرک 10 روز زمان لازم است تا اطلاعات به سامانه همتا ارسال شود؛ این یعنی 10 روز قطع ارتباط به دلیل ضعف در اجرای طرح ...

وزیر ارتباطات نیز این اشکال را پذیرفته و گفته است: البته اشکال مهمی هست که در حال برطرف شدن است.

  • ۹۶/۱۱/۰۳

طرح رجیستری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">