ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری انستیتوی بازی‌سازی در نیمه آبان

| يكشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه ای از تأسیس انستیتو ملی بازی‌سازی رایانه‌ای خبر داد و گفت: از نیمه آبان‌ماه 700 نفر برای آموزش بازی‌های رایانه‌ای به این انستیتو می‌روند.

بهروز مینایی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از رونمایی 4 بازی رایانه‌ای با محوریت دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری خبر داد و گفت: این رونمایی قرار بود در هفته دفاع مقدس انجام شود، اما به دلیل فشردگی برنامه‌ها قرار شد در هشتم آبان‌ماه مقارن با هفته مبارزه با استکبار جهانی این رونمایی انجام شود.

وی درباره روند صدور مجوز از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام داشت:‌ از زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص اعتماد کرده است ما بیش از 750 مجوز برای تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در بازار صادر کرده‌ایم و هم‌اکنون فضای مناسبی در خصوص کارشناسی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره مبارزه با معضل قاچاق بازی‌های رایانه‌ای خاطر نشان کرد:‌ در خصوص فضای امن برای بازار فروش بازی‌های رایانه‌ای نیز اقدامات خوبی از سوی پلیس امنیت تهران انجام شده است.
وی در ادامه تشریح کرد: پلیس امنیت تهران به جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز می‌پردازد و دادگاه ویژه جرایم رایانه‌ای نیز تشکیل شده و آمادگی کامل برای برخورد با این جرایم را دارد. ما امیدواریم هر چه زودتر این طرح با اجرایی شدن در شهرستان‌های سراسر کشور تکمیل شود و شهرهایی چون مشهد، قم، اصفهان و تبریز در دستور بعدی این اقدام قرار دارند.

مینایی در پاسخ به این سؤال که در خصوص بازی‌سازی به صورت علمی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید گفت: بنیاد ملی انستیتوی ملی بازی‌سازی رایانه ای را تأسیس کرده و هفته گذشته نیز از 4 دپارتمان طراحی بازی، عبور فنی، کارگردانی هنری و موسیقی بازی رونمایی شده است.

وی در ادامه افزود: بیش از 700 نفر از طریق وب‌سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این انستیتو ثبت‌نام و واحدگیری کرده‌اند. از نیمه آبان‌ماه کلاس‌های آنها آغاز می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره فیلم کودک به اصفهان حضور خواهد داشت یا خیر؟ نیز گفت: ما به محض مشخص شدن اصفهان به عنوان مکان جشنواره حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در جشنواره امسال با آقای میرعلایی و بنیاد سینمایی فارابی مطرح کردیم و طرح شرکت خود را نیز معرفی کردیم و هم‌اکنون نیز اعلام می‌کنیم که ما به عنوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آمادگی کامل برای حضور در جشنواره فیلم کودک را داریم اما تاکنون جواب مثبتی از بنیاد فارابی دریافت نکرده‌ایم.

  • ۹۰/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">