ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 91 ـ 90، «جشنواره دانش‌آموزی تولید بازی‌های رایانه‌ای» با همکاری صدا و سیما و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

زکریا یازرلو در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی برای مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات بازی‌های رایانه‌ای در میان دانش‌آموزان اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای سبک جدیدی است که نسل امروز به خاطر مهارت‌های الکترونیکی و توانمندی‌های موجود در این عرصه به شدت از آنها استفاده می‌کنند و اگر در این زمینه تکاپو و واکنش مناسبی نداشته باشیم، می‌توان این بازی‌ها را به عنوان یک تهدید برای دانش‌‌آموزان در نظر گرفت.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم زمینه مطلوبی را برای تولید این بازی‌ها فراهم کنیم، این «تهدید» به نوعی تبدیل به یک «فرصت» خواهد شد.
*امکان بهره‌گیری از "حماسه‌های شاهنامه و حکایت‌های گلستان " در تولید بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزی
یازرلو ادامه داد: امروز دانش‌آموزان ما ظرفیت‌ها و مهارت‌های فراوانی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای دارند؛ علاوه بر آن عرصه فرهنگ در جمهوری اسلامی نیز مملو از ایده‌هایی است که می‌توان آنها را به بازی‌های رایانه‌ای تبدیل کرد بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود تا دانش‌آموزانی که چنین مهارت‌هایی دارند، با اتّکا به ظرفیت‌های فرهنگی بومی مانند «حکمت‌های فرهنگی و تاریخی، حماسه‌های موجود در شاهنامه یا حکایت‌های گلستان» بازی‌های رایانه‌ای بومی را خلق کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این حوزه برای تولید بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزی اظهار داشت: حوزه امور تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش به همراه «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» به سمتی حرکت می‌کند که با عنایت به استعداد‌های خوبی که در میان دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان تیزهوش وجود دارد، دست به طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای بزند که در قالب برگزاری «جشنواره‌های دانش‌آموزی تولید بازی‌های رایانه‌ای» اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر ایجاد فضایی جدید در عرصه اطلاع‌رسانی تصریح کرد: امروز آنچه واقعیت دارد این است که حوزه فرهنگی و پرورشی باید در محیط «مجازی و سایبر» حضور فعالی داشته باشد تا بر اثر غیبت و عدم حضور فرهنگیان شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های گوناگون در میان دانش‌آموزان نباشیم.
* تولید بازی‌های رایانه‌ای با همکاری "بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شبکه 2 "
یازرلو اضافه کرد: بر این اساس کار طراحی جشنواره‌های دانش‌آموزی تولید بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است که در سال تحصیلی جدید و از طریق ارتباط با «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» و «شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران» اجرایی خواهد شد و تولیدات این جشنواره‌ها که از میان ایده‌های دانش‌آموزان و همطراز با استاندارد‌های بین‌المللی است، به انبوهی از نیازها در میان جامعه دانش‌آموزی پاسخ خواهد داد.

وی در رابطه با آگاه‌سازی عموم دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌ها و خطرات موجود در محیط مجازی به ویژه بازی‌های رایانه‌ای گفت: توانمند‌سازی دانش‌آموزان به اینکه خود را از رفتار‌های آسیب‌زا مصون کنند، جزء اموری است که به خود آنها بستگی دارد، اما به طور کلی گسترش تفکر منطقی در میان دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آنها نسبت به این آسیب‌ها و تهدیدات تحت عنوان «مصون‌سازی معنوی و فکری محیط مدارس» در دستور کار ما قرار دارد که با شروع سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

  • ۹۰/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">