ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهران - مدیر بخش فناوری اطلاعات شرکت متن (مرکز توسعه نیرو) گفت: پانزدهمین کنفرانس انجمن کامپیوتر ایران از یکم تا سوم اسفند ماه در مرکز توسعه فناوری نیرو، برگزار می شود.

"سودابه سیف هاشمی" در گفت و گو با ایرنا، افزود: کنفرانس یادشده یکی از مهمترین گردهمایی های سالانه متخصصین رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور است که اهدافی نظیر گسترش دانش در عرصه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر، ایجاد محیطی جهت تبادل نظر علمی و تخصصی و تشویق محققان کشور را پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: شرکت متن اجرای این برنامه را در پانزدهمین سال، با هدف برقراری ارتباط موثر میان دانشگاهیان، صنعتگران و دولتمردان برعهده گرفت اما برغم تلاشهای کمیته اجرایی، به دلایل گوناگون نظیر تحولات اخیر در سطوح وزارتخانه ها، رکود بازار و عدم تحرک مناسب بخش خصوصی و تحقق کامل اهداف کنفرانس امکانپذیر نشد.

وی ادامه داد: در این میان تنها قشر فعال، دانشجویان بودند که با جدیت در ارائه مقالات و پیگیری نتایج داوری، ما را به ادامه کار تشویق کردند.

سیف هاشمی مخاطبان اصلی کنفرانس را علاوه بر دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، تمام افرادی که به نحوی با مباحث فناوری اطلاعات و کامپیوتر مرتبط می شوند، دانست و گفت: با توجه به فراگیر بودن این مباحث، بدیهی است که تعداد مخاطبان این صنعت از هر صنعتی، بیشتر است.

دبیر اجرایی کنفرانس تاکید کرد: در واقع فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار روان ساز تمام صنایع، بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است اما نمی توان رکود این صنعت را در جهان در سال 2009 میلادی نادیده گرفت. هرچند با اختصاص بودجه مناسب در سال 2010 میلادی به این صنعت، این رکود در اکثر کشورها در حال برطرف شدن است.

به گفته سیف هاشمی، در ایران نیز با توجه به اختصاص بودجه بیشتر به این صنعت در سال89، امید بهبودی و رونق در فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش یافته است.

وی با اشاره به حامیان اصلی این کنفرانس، گفت: حامیان اصلی این کنفرانس، وزارتخانه های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

دبیر اجرایی کنفرانس افزود: امیدوار بودیم بتوانیم با توجه به محور پنجم کنفرانس(خدمات الکترونیک)، حمایت سایر ارگانها نظیر مرکز توسعه تجارت، وزارتخانه های بازرگانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، علوم، صنایع و معادن و چند نهاد دیگر را کسب کنیم.

وی با اشاره به محورهای کنفرانس و نحوه مشارکت پژوهشگران به نیازهای روز صنعتی و تجاری، گفت: در اینجا دو بحث عمده مطرح است. نخست آنکه از مقالات ارائه شده در کنفرانس چگونه بهره برداری می شود و در فاصله زمانی میان دو کنفرانس چه پیگیری هایی در مورد استفاده از نتایج تحقیقات و طرح ها می شود؟ دوم اینکه آیا بستر لازم برای پیاده سازی طرح ها آماده شده است؟

سیف هاشمی یادآور شد: در صورتی که قصد داریم براساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در سال 1404 به جایگاه کشور برتر منطقه برسیم، باید یک ارزیابی همه جانبه از وضع موجود داشته باشیم و سپس جهت رفع نقاط ضعف‌، برنامه ای طراحی کنیم و در دستور کار قرار دهیم. همچنین در صورتی که طرح های پژوهشی- تحقیقاتی برای ارائه در کنفرانس بعدی، براساس این برنامه باشد، بهره برداری بیشتری از برگزاری کنفرانس ها خواهد شد.

  • ۸۸/۱۱/۳۰

نظرات  (۱)

salam lotfan adres va makane inaro ghablesh onvan konin ke betonim sherkat konim

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">