ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با افتتاح پروژه جدیدی در شبکه زیرساخت کشور، ظرفیت شبکه انتقال از ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت و ۲.۵ برابر شد.

به گزارش فارس، در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات به مناسبت دهه فجر، پروژه تلاش 3 برای افزایش ظرفیت شبکه انتقال از 4 هزار گیگابیت بر ثانیه به 10 هزار گیگابیت بر ثانیه به بهره‌برداری رسید. 

در این پروژه‌ها از فناوری‌های روز POTN و ROADM استفاده شده که قابلیت ارائه سرویس‌های جدید به مشترکان کلان با پایداری مناسب و استفاده بهینه از ظرفیت انتقال فیبر را فراهم می‌کند. در این طرح، فیبرهای نوری پروژه‌های قبلی نور 1 و نور 2 مورد استفاده بهینه قرار گرفته است. 

همچنین به دلیل وسعت این پروژه، ایستگاه‌های جدیدی برای پوشش کامل مناطق مورد نظر اجرا شده است. در این پروژه برای افزایش کیفیت ارائه سرویس به مشترکان از فناوری روز الکتریکال و نوری استفاده شده که ویژگی مهم این فناوری، جایگزین کردن خودکار از طریق مسیر جدید در هنگام قطعی فیبر است. 

از آنجا که با ایجاد مسیر پشتیبان برای سرویس‌های شرکت زیرساخت، پایداری سرویس‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین این فناوری‌ها قابلیت ارائه SLA (تفاهم‌نامه سطح خدمات) را امکان‌پذیر می‌کند. 

پروژه تلاش 3 در حالی ظرفیت شبکه انتقال از 4 هزار گیگابیت بر ثانیه به 10 هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد که پیش از این امکان واگذاری ظرفیت بیش از 10 گیگ وجود نداشت. 

فناوری‌های جدید این پروژه نسبت به گذشته دسترسی به مسافت‌های طولانی‌تری با کاهش بازسازی سیگنال را فراهم می‌کند که سبب کاهش هزینه‌های این پروژه نیز شده است. 

این پروژه با توان بومی، انتقال دانش فنی و کاهش وابستگی به کارشناسان خارجی اجرا شده است.

 

افزایش 2 برابری ظرفیت انتقال تا 4 ماه دیگر

معاون شرکت زیرساخت گفت: در پروژه افزایش 2.5 برابری شبکه انتقال زیرساخت برای نخستین بار از فناوری‌های جدید از جمله اینترفیس‌های 100G و روش انتقال الکتریکال استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس،‌لطف‌الله سبوحی در مراسم بهره‌برداری از پروژه تلاش 3 با هدف افزایش ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت از 4 هزار گیگابیت به 10 هزار  گیگابیت بر ثانیه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: توسعه 2.5 ترابری ظرفیت شبکه انتقال در این مرحله بسیار قابل توجه است.

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در این پروژه برای نخستین بار اینترفیس‌های تدریجی 100G به کار برده شده است و برای نخستین‌بار در سوئیچینگ لایه انتقال علاوه بر فناوری اپتیکال،‌فناوری الکتریکال نیز استفاده شده است.

وی گفت: با این پروژه جداسازی شبکه گت‌وی بین‌الملل از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

سبوحی یادآور شد: این پروژه از زمان ترخیص تجهیزات تا نصب و راه‌اندازی 4 ماه زمان برده که اجرای سریعی داشته است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت تا روز جهانی ارتباطات (27 اردیبهشت 96) به 2 برابر وضعیت موجود (10 هزار گیگ) افزایش خواهد یافت که با این اقدام اهداف رشد ترافیک مورد نظر تا سال 96 یا اواسط 97 پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: با مجموع این اقدامات می‌توانیم پیش‌بینی رشد عظیم تبادل ترافیک در کشور را پاسخگو باشیم.

سبوحی از مجموعه سمات به عنوان پیمانکار پروژه که پروژه را در زمان مقرر به نتیجه رساند و شرکت مخابرات که فضا و ساختمان برای ایستگاه‌های جدید در اختیار گذاشت تشکر کرد.

وی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت دارای تکلیف حاکمیتی و انحصار قانونی برای ارائه سرویس به اپراتورها است و اپراتورها به کاربران نهایی ارائه سرویس می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">