ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امروز با حضور رییس شورای رقابت و مدیران مخابراتی و مدیران شرکت چینی طرف قرارداد مخابرات، پروژه ملی تأمین تجهیزات نوسازی شبکه انتقال ۱۴ استان با هدف فراهم کردن بستر مناسب ارتباطات کشور و بانک‌ها در محل هتل اسپیناس تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آی‌تی‌آنالیز شرکت مخابرات ایران در فاصله زمانی یک ساله، 4 طرح مهم نوسازی شبکه مخابراتی را در کشور در بستر NGN، پروژه ترمیم شبکه انتقال، GPON تامین تجهیزات دسترسی به اینترنت پرسرعت، IPD-SLAM، به طور متوسط تا 80 درصد انجام داده است و تا پایان سال جاری اتمام و افتتاح خواهد کرد.

همچنین پروژه تأمین تجهیزات نوسازی شبکه انتقال 14 استان، نخستین فاز از پروژه ملی است که دیروز رسماً به بهره‌برداری رسید.

این 14 استان عبارتند از آذربایجان غربی، قم، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، اصفهان و گیلان که فرایند نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به پروژه تأمین تجهیزات انتقال در این استان‌ها انجام شده است.

در خصوص مزایا و اهمیت اجرای این پروژه به حذف هزینه هنگفت سالانه پرداختی به شرکت ارتباطات و زیرساخت بابت برقراری ارتباطات شهری، کاهش هزینه‌های سرسام‌آور مربوط به نگهداری ایستگاه‌های سیستم انتقال رادیویی در مناطق کوهستانی کشور و فراهم شدن بستر مناسب برای ارتباطات بانک‌ها در طول شبانه‌روز، اشاره شده است.

حجم اعتبار ریالی این پروژه که از اوایل سال 1391 شروع شده است، حدود 1250 میلیارد ریال بوده است.

  • ۹۲/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">