ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه پدافند غیرعامل عملی نشد

| سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به گزارش نیویورک تایمز از طرح نیترو زئوس، گفت: آمریکایی‌ها سامانه‌هایی در زیرساخت‌های ایران قرارداده‌اند که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم قدرت تخریب داشته باشد که نمونه‌هایی را کشف کرده‌ایم.

به گزارش فارس، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه همایش نکوداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تولید گوشی هوشمند مدیران در کشور اظهارداشت: تلفن‌همراه مدیران با تلفن‌همراه هوشمند مدیران متفاوت است؛ زیرا تلفن همراه هوشمند قابلیت‌های مختلفی از جمله شنود، ثبت مکان، تصویربرداری، ثبت اثر انگشت، اسکن قرنیه چشم، حفظ عکس‌ها، اطلاعات دفترچه تلفن و حفظ پسوردهای بانکی را دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: این اطلاعات به تنهایی برای فرد دارای اهمیت نیست اما به ایجاد بیگ دیتاهایی منجر می‌شود که استفاده‌های زیادی می‌توان از آنها برد.

به گفته وی، مسئولانی که مکانشان مهم است و اطلاعات مکانی آنها می تواند علیه‌شان استفاده ‌شود، اساساً نباید از گوشی هوشمند استفاده کنند. برای دیگر مسئولان نیز قابلیتی ایجاد کرده ایم که گوشی‌های موجود امن‌سازی شود.

 

* قول سخنگوی دولت برای بودجه پدافند غیر عامل عملی نشد

سردار جلالی درباره قول سخنگوی دولت آقای نوبخت درباره بودجه پدافند غیرعامل در کشور گفت: آقای نوبخت قول خود را فراموش کرده‌اند و در بودجه 95 و برنامه ششم اثری از پدافند غیرعامل دیده نمی‌شود. در حالیکه در سیاست‌های ابلاغی رهبری دو بند به این موضوع اختصاص دارد اما لایحه پیشنهادی دولت به مجلس درباره بندی ندارد که در این باره با کمیسیون‌های ذیربط مجلس برای اضافه شدن این بندها مذاکره کرده‌ایم و پیشنهاداتی داده‌ایم.

 

* گزارش نیویورک تایمز از طرح نیترو زئوس برای کاشت سامانه‌هایی در زیرساخت‌های ایران

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: طبق گزارش نیویورک تایمز درباره نیترو زئوس به طور شفاف اعلام شده که آمریکایی‌ها 2 استراتژی در برابر به نتیجه نرسیدن 1+5 یا درگیری ایران با رژیم اشغالگر قدس، دارند و بر این اساس سامانه‌هایی (ایمپلنت‌هایی) در زیرساخت‌های ایران کاشته‌اند که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم در زمان لازم قدرت تخریب داشته باشد.

به گفته وی، این اطلاعات از سوی هیچ مقامی در آمریکا تکذیب نشد.

جلالی گفت: با بررسی در این باره برای کشف این ایمپلنت‌ها، زیرساخت‌های ایران را در چندین دسته از جمله برق، انرژی، ارتباطی، نفت، رسانه دسته‌‌بندی‌ کردیم که بعد از بررسی نمونه‌هایی نیز در برخی زیرساخت‌ها کشف شده است که از این دست ایمپلنت‌ها بوده‌اند و آنها را ردیابی می‌کنیم تا به نتیجه قطعی برسیم.

وی گفت: در مقابله با این امر باید علیرغم تمام کاستی‌هایی که درباره تولید داخلی تجهیزات داریم، سیاست حمایت از محصولات بومی امنیتی را با جدیت دنبال کنیم که برای مثال محصول ضدبدافزار بومی امروز رونمایی شد.

 

* افتتاح مرکز عملیات دفاع سایبری

پیرو این موضوع سردار جلالی، از افتتاح مرکز عملیات دفاع سایبری در هفته جاری با دو مقیاس موضوعات داخلی و خارجی خبرداد.

 

*شبکه ملی اطلاعات پدافندی‌ترین طرح غیرعامل وزارت ارتباطات

وی با اشاره به مقوله ارتش نظامی سایبری در جهان، از منصوب شدن اخیر فرماندهی نظامی سایبری در آمریکا خبرداد و گفت: این امر نشان از توسعه فضای سایبر در حوزه نظامی و افزایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های فضای سایبر در حوزه نظامی دارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات را می‌توان وزارت دفاع سایبری در کشور نامید، گفت: شبکه ملی اطلاعات پدافندی‌ترین طرح غیرعامل وزارت ارتباطات و اساسی‌ترین رویکرد برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی و رسیدن به پایداری شبکه است.

به گفته وی، حذف هاستینگ‌های خارجی (میزبانی های خارجی سایت‌ها) و حذف خروج غیر ضروری از گت‌وی بین‌الملل برای مقاصد ایران (دسترسی از ایران به سایت‌های ایرانی) از اولویت‌ها است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">